سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

اشعار عمان سامانی با خط نستعلیق روی یادبود حرم حضرت ابوالفضل(ع)

سنگ یادبودی که توسط ستاد عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی استان به دنبال قبول هزینه سنگفرش حرم حضرت ابالفضل العباس (ع)، جهت نصب در حرم مطهر قمر بنی هاشم (ع) آماده شده بود روز تاسوعا سفر خود را به سمت کربلای معلی آغاز کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: سنگ مزبور که در ورودی حرم مطهر و مشرف به بین الحرمین نصب می شود روز تاسوعا از شهرها و روستاهای مختلفی چون سامان، چم زین، چلیوان، شوراب صغیر و چم چنگ عبور کرد و در عصر عاشورا میهمان مردم رضوانشهر استان اصفهان بود و طی سفری 40 روزه بعد از عبور از شهرهای مختلف کشور به سمت کربلا انتقال پیدا می کند.

استقبال از این سنگ یادبود در نوع خود بی نظیر و تکرار ناشدنی بود و مردم روستاها و شهرهای مزبور بدین واسطه نذورات و کمکهای مالی خود را جهت بازسازی عتبات عالیات به مسئولین ستاد اهداء کردند.

بنابراین گزارش: صنف سنگبران شهر رضوانشهر نیز به دنبال عزیمت این سنگ یادبود به شهر رضوانشهر اصفهان، مقدار هزار متر مربع سنگ از نوع مرمریت جهت بازسازی سنگ فرش های قسمت های دیگر حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس(ع) را تقبل نموده اند که به زودی این مقدار سنگ طی برنامه ویژه ای به کربلا منتقل و نصب می شود.

لازم به ذکر است بر روی این سنگ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی زیارت حضرت ابالفضل(ع) و اشعار عمان سامانی با خط نستعلیق حک شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد