سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

بادامستانهای سامان ،جای که جان،جان می گیرد

اینجا بادامستانهای سپیدفام سامان شهرکرد از شکوفه سفید لباس سپاس برتن کرده است، تا جایی که از اوج این زیبایی وصف ناپذیر ، روح و روان هر رهگذری از دیدن آن جان دیگری می گیرد.

به گزارش ایرنا، اینجا رستاخیز خاک لباسی نو و شادمانی برتن طبیعت کرده است بگونه ای که تماشای آن خستگی را از تن و روح هر مسافری می زداید و اتراق در این مکان با منظره روح نواز را به بهترین خاطره ها مبدل می سازد.
اینجا همه چیز زیبا است و اوج زیبایی شاهکار خلقت با زبان بی زبانی در هر جنبنده ای و پوینده ای از رودخانه ساری وجاری زاینده رود گرفته تا دیگر رستنیهای خاک و گل افشانی چشم نواز انبوه و متنوع درختان بوضوح پیدا است.
شکوفه های نوبر بادامستانها ی انبوه این روزها دیدنی ترین جلوه های مفرح زایش دوباره درخت از خواب زمستانی است، زیبایی که چون غنچه ناب سپاس صبحدم عاشقان بیدار دل بر شاخه سار درختان واشده است.  
 


دیدن این شکوفه ها و این مناظر و رستاخیز خاک نه تنها چشم را خیره می کند، بلکه لب را به ستایش خالق این همه زیبایی وامی دارد، زیرا با کمی تفکر در زیبایی این همه شکوفه ، تعقل به قدرت خالق این خلقت بدیع را در ذهن شکوفا می کند.
امسال تغییرات آب وهوایی و گرم شدن هوا باعث رودتر به شکفته نشستن باغات شهرکرد شده است و زمستان این منطقه سردسیری را بهاری کرد.
لبخند شکوفه های سپید باغات در مقابل پشته های برف برروی ارتفاعات منطقه سامان دو پدیده متضادی بودکه امسال مردم شاهد آن بودند و این امر نگرانی کشاورزان را از خظر سرمازدگی فراهم کرد.
رییس سازمان هواشناسی چهارمحال وبختیاری تغییرات آب وهوایی وگرم شدن زمین را علت شکفتن پیش ازموعد درختان ذکر کرد .
"شاهرخ پارسا " درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نگرانی از تغییرات آب و هوایی زمانی رخ داد که به صورت بی سابقه در زمستان امسال پدیده بارش از برف به باران مبدل شد و با رشهای زمستانی شهرکرد امسال برخلاف معمول سالهای گذشته به صورت باران بود.
رییس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: در بخش سامان شهرکرد 12هکتار باغ بادام ،گرود،هلو،آلبالو،رزدآلو ،شفتالو و انگور وجود دارد.
سید اسماعیل صالحی افزود:بسیاری از کشاورزان از خطر سرمازدگی ناشی از پدیده شکفتن زود هنگام باغات اظهار نگرانی کرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد