سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

یک میلیون گردشگر نوروزی از کانون زاینده رود سامان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری از بازدید بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری حاشیه زاینده رود در این استان خبر داد.

"مژگان ریاحی زانیانی " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود:بازدید مسافران نوروزی از پل زمانخان و کانون گردشگری زاینده رود نسبت به سال گذشته با رشد 30درصدی همراه بوده است.
به گفته وی،محور گردشگری زاینده رود در چهارمحال وبختیاری از بناهای تاریخی نظیر پل زمانخان،روستاهای هدف همچون سوادجان،هوره ،یاسه چاه و طبیعت زیبای حاشیه رودخانه زاینده رود برخوردار است که هر ساله شاهد حضور انبوه گردشگران است.
به گزارش ایرنا،منطقه سامان به لحاظ وجود باغات انبوه بادام، هلو و گردو به "دالان سبز" شهرکرد شهرت گرفته و پل تاریخی زمانخان چون "نگینی "بررونق گردشگری این مکان سیاحتی افزوده است.
چشم انداز آب روان و وجود درختان سبزه متراکم ومرتفع بعنوان یکی از زیباترین جلوه های خلقت وطبیعت، تسبیح گویی خالق هستی وخوش آمدگوی هرمسافری به این منطقه است.
نسیم خنکای آب سرد زردکوه از زیر پل زمانخان نوازشگر هر روح خسته ای است و چشم انداز بدیع این مکان مفرح با رودخانه پرخروش وحاشیه ای سبزخیره کننده چشم هرمسافری است.
هم اکنون در تعطیلات نوروزی نیز پل زمانخان شلوغ ترین مکان سیاحتی شهرکرد است و نزدیکی این مکان سیاحتی به مرکز چهارمحال وبختیاری و استان اصفهان باعث شده که این روزها این مکان با تراکم جمعیت گردشگر مواجه باشد.
به گزارش ایرنا، پل زمانخان با قدمت تاریخی در 25 کیلومتری شهرکرد برروی رودخانه زاینده رود واقع شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد