سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

پنج مدرسه قرآنی در بخش سامان راه‌اندازی شد

اصغر مظفری در دیدار با مربیان مدارس قرآنی این بخش اظهار داشت: با راه‌اندازی مدارس قرآنی در این بخش 572 قرآن‌آموز از آموزه‌های قرآنی و برنامه‌های فرهنگی ارائه شده از سوی این مدارس بهره‌مند شدند. 
وی افزود: تجهیز نمازخانه‌های مدارس منطقه، مفروش کردن 30 درصد از مدارس به فرش سجاده‌ای از دیگر فعالیت‌های قرآنی در این بخش است. 
مظفری با بیان اینکه قرآن راهنمای زندگی انسان‌ها است، گفت: راه‌اندازی مدارس و فعالیت‌های قرآنی سبب می‌شود تا بی‌سوادی قرآنی را برطرف کنیم. 
بخشدار سامان با تأکید بر اینکه ترویج فراگیری قرآن در مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد، افزود: با اجرای این طرح‌ها آموزش قرآن از پایه انجام می‌گیرد. 
وی قرآن را سرچشمه فعالیت‌های افراد جامعه برشمرد و گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه قرآنی در بخش خواهران تاکنون به خوبی انجام گرفته و باید به بخش برادران نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد. 
مظفری ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم به ویژه نسل جوان را حرکت در مسیر دین اسلام دانست و گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و نهادینه کردن آن از بالاترین فضایل و راه رستگاری جامعه بشری است. 
وی افزود: پرداختن به قرآن‌پژوهی و فهم و درک معارف قرآنی، مخاطبان خویش را به سمت دوری جستن و دلبستگی به دنیا، خاشع نبودن در برابر هیچ ظلمی و دل‌دادگی به انفاس الهی می‌برد. 
مظفری با بیان اینکه معارف قرآن مهم‌ترین عامل بازدارنده از هر گونه تباهی و فساد در خانواده، اجتماع و جامعه است، گفت: متولیان امر زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که مربیان آموزش‌های قرآنی بتوانند سطوح علمی خود را افزایش دهند. 
وی نقش قرآن در سالم‌سازی جامعه را مهم توصیف و تصریح کرد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد در کمترین زمان ممکن اصلاح شود باید در آن جامعه قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. 
مظفری اظهار داشت: قرآن تنها پناه مطمئن مسلمانان بوده و تسری دادن آن در جامعه موجب پیشرفت و ترقی بیشتر در زمینه‌های مختلف خواهد شد. 
وی یادآور شد: توجه به نیاز جوانان و نوجوانان روستایی و افزایش سطح آگاهی آنها می‌طلبد که تعداد کانون‌های قرآنی در سطح روستاهای این بخش افزایش یابد.
نظرات 1 + ارسال نظر
کیارش چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 16:34 http://tinsul.vcp.ir

سلام
باید شهر زیبایی داشته باشید اگه خدا بخواد میام سامان .
امید وارم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد