سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری سامان

 بخشدار سامان گفت: تدوین طرح جامع گردشگری سامان از ضروری این شهرستان است

 اصغر مظفری ظهر امروز در نشست کمیته گردشگری این بخش اظهار داشت: پل تاریخی زمان‌خان به عنوان یک سیاحتگاه مفرح ملی با پذیرش سالانه میلیون‌ها گردشگر از گوشه و کنار کشور، نیازمند تدوین یک طرح جامع گردشگری است. 
وی بررسی راهکارهای توسعه خدمات‌رسانی در این بخش را مورد تأکید قرار داد و گفت: بررسی راهکارهای جذب گردشگر، اصلاح و تقویت شبکه تأمین آب و برق، تعیین مبلغ ورودی از هر گردشگر، تعیین میزان تعرفه خودروهای ورودی به پارکینگ این مجتمع و ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی از مهم‌ترین مصوبات این نشست است. 
مظفری بیان کرد: باتوجه به ورود سالانه شمار بسیاری گردشگر به این منطقه مهم‌ترین اولویت این بخش نگاه ویژه جدی به امور گردشگری و جذب گردشگر است. 
بخشدار سامان از معرفی زمین‌هایی که دارای ظرفیت گردشگری است به‌منظور اسکان‌دهی و خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران توسط دهیاران خبر داد و گفت: برهمین اساس بازدید از مجتمع تفریحی پل زمانخان، نظارت بر مبالغ دریافتی از گردشگران، ساماندهی مکان‌های فاقد دفن زباله در راستای توسعه خدمات‌رسانی و جذب گردشگر نیز لازم و ضروری است. 
مظفری ساماندهی کانون‌های گردشگری را از راهکارهای جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: با تجهیز مجتمع‌های تفریحی سیاحتی، هتل‌ها، محل‌های اقامتی و پذیرای در حال ساخت زمینه ایجاد اشتغال در بخش گردشگری این استان فراهم خواهد شد. 
وی با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در این بخش، افزود: برهمین اساس لازم است تا با استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود. 
مظفری با اشاره به اینکه این بخش دارای قابلیت طبیعت‌گردی و تفرجگاهی بسیار مطلوبی است، گفت: بدون مشارکت بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلان و حمایتی دولت، توسعه‌ گردشگری امکان‌پذیر نیست. 
وی تصریح کرد: تغییر نگاه تحول‌آفرین و خلاقانه در مدیریت بخش گردشگری، ارائه‌ راه‌کارهایی برای انسجام هرچه بیش‌تر بخش خصوصی و کاهش تصدیگری‌های دولت توسعه‌ صنعت گردشگری محقق خواهد شد. 
مظفری توجه ویژه به معرفی بیشتر بخش سامان را ضروری برشمرد و بیان کرد: حضور گردشگر در جذب منابع مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش بسیار موثر است. 
پل زمان‌خان به عنوان یک سیاحتگاه مفرح ملی، در حاشیه زاینده‌رود با برخورداری از باغستان‌های بسیار چشم‌انداز بدیعی از جاذبه‌های کم نظیر کشوری است که با شماره 1744 در فهرست آثار ملی ثبت و سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد