سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شلوغ ترین مرکز توریستی چهارمحال و بختیاری در فقر امکانات

شهر سامان یکی از مناطق توریستی چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شود اما با وجود نعمتهای طبیعی که در این شهر وجود دارد و گردشگران بسیاری که به خود جذب کرده است اما فقر امکانات در این شهر گردشگر پذیر همچنان یکی از معضلات آن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر سامان یکی از مناطق توریستی استان و کشور محسوب می شود و زمانی که سخن از شهر سامان می شود همه این شهر راه به عنوان یک شهر توریستی و سر سبز در استان به شمار می آورند اما تنها چیزی که در خود شهر سامان دیده نمی شود فضای سبز مناسب برای مردم و مسافران و گردشگران است. نه تنها در این شهر فضای سبز مناسب بلکه مکانی برای بازی کودکان وجود ندارد و این شهر دارای مشکلاتی فروانی از جمله ترافیک سنگین، کم عرض بودن پیاده روها، بوی بد جوی های آب و وجود زباله ها در کنار جداول و ... است.

همچنین تمامی این شرایط را درکنار پل زمانخان شاهد هستیم که بیشتر از هرچیز دیگر وجود کیسه های زباله در روبه روی ورودی پل تاریخی زمانخان، نبود پارکینگ مناسب، ترافیک شدید درعصر و اوایل شب در کنار پل زمانخان و ...  به چشم می خورد و زیبایی طبیعی  این منطقه را  برای مسافران از بین می برد.
 
 تا زمانی که صحبت از جذب مسافر و گردشگر است، باید خدمات مناسب و قابل توجهی به مسافر و گردشگر ارائه شود و  زمانی که برای هر منطقه ای از طرف شهرداری  ورودی دریافت می شود باید خدماتی با  کیفیت بالا و مناسب  ارائه شود.
 
با توجه به شرایط آب و هوایی استان و به خصوص منطقه سامان در تمامی ایام هفته حضور مسافران از سرتاسر کشور در این شهر هستیم و مسافرانی که اغلب از استان گرم و استانهای که برای فرار از پدیده گرد و غبار به این شهر سفر می کنند.
 
یکی از گردشگران از استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمانی که به شهر سامان رسیدم برای استراحت در پارک ورودی برای استراحت توقف کردیم اما این پارک فضای مناسب برای نشستن وجود نداشت و فضای سبز نیز که وجود دارد به حالت شیب دار است که نمی توان به راحتی برای استراحت در این مکان نشست و مکان بازی کودکان نیز  موقعیت مناسبی ندارد و  دارای کف پوش مناسب و وسایل بازی استاندار نیز  نیست.
 
یکی دیگر از مسافران نیز اشاره ای به عبور و مرور ماشینهای سنگین و سرو صدای زیاد و نبود پارکینک در کنار پارک داشت و بیان داشت: شلوغ ترین منطقه توریسیتی چهار محال و بختیاری هم اکنون از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است.
 
معاون شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  فضای سبز شهر سامان داری مشکلات و معضلاتی است، اظهار داشت: مشکل عمده ای که برای فضای سبز وجود دارد تامین نبودن آب شهری است.
 
عبدالرضا لقمانی با اشاره به اینکه دو چاه آب برای فضای سبز استان در نظر گرفته شده بود، بیان داشت: برای تامین آب شرب شهری یکی از چاه ها در اختیار آب و فاضلاب قرار داده شده است.
 
وی دلیل نبود فضای سبز مناسب در شهر سامان را تجهیز نبودن پارک و پیاده روها، فلکه ها و بلوار به لوله کشی عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر آبرسانی به فضای سبز موجود توسط تانکر و به صورت غرقابی است و فضای سبز این شهر مجهز به آبیاری تحت نوین (قطره ای و بارانی) نیست.
 
معاون شهردار سامان با اشاره به اینکه شهر سامان جوی ها  آن منفرد شده اند، بیان داشت: امکان توسعه جویها وجود ندارد زیرا هیچگونه پیوستگی ندارد و همین موضوع موجب می شود که نمی توان کاشت درخت را در کنار خیابان داشته باشیم و تمامی مشکلات  فضای سبز مستلزم ارائه طرح است.
 
وی در مورد بوی بد جداول در فلکه مرکزی بیان داشت: دلیل عمده بوی بد و تعفن در جوی های سامان وجود زباله های میوه فروش ها و سبزی فروشی هاست البته جوی ها به صورت روزانه شستشو می شود اما به دلیل وجود پل های بتی زباله ها در زیر پل جمع شده و موجبات بوی تعفن می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد