سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شلوغ ترین مرکز توریستی چهارمحال و بختیاری اکیپ امداد و نجات ندار

 استقرار اکیپ امداد و نجات درحاشیه زاینده در شلوغ ترین مرکز توریستی چهارمحال و بختیاری ضروری است اما تاکنون اکیپ مذکور به صورت دائم در این منطقه مستقر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زاینده ‌رود مهمترین رود مرکزی ایران است که از کوههای سه تا چهار هزارمتری همیشه پربرف زردکوه و کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد.

این رودخانه پس از طی یک مسیر پر پیچ و تاب در شهرستان شهرکرد از سمت غرب استان اصفهان وارد این استان می شود.

هزاران سال است که آب این رودخانه بدون دخالت دست بشر، به‌طور طبیعی و به‌واسطه‌‌ نشیبهای تند، دره‌های پرپیچ و خم کوهستانی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و آهسته و پیوسته در دشت اصفهان سرازیر می‌شود و با خود شوره ‌زارها و خارستان را می‌شوید و در نهایت مثل مرواریدی گران، ملایم و آرام دل به گاوخونی می‌سپارد.

جریان این رودخانه در استان چهار محال و بختیاری بسیار پرخروش و پر آب است ودر میان دره های این استان به خاطر جریانهای زیاد و تندموجهای آب دارای خطرات فراوانی برای افرادی که به حاشیه این رودخانه وارد می شوند را دارد.

به علت دبی آب زیاد در منطقه سامان و از طرفی خیل گردشگران به این منطقه موجب شده که هراز گاهی اتفاقی برای مسافران  که به فنون شنا مهارت ندارند رخ دهد.

مرگهایی که ناشی از غرق شدگی در این محل رخ داده موید این ادعاست که رودخانه زاینده رود با کسی شوخی ندارد.

منطقه سامان چهار محال و بختیاری شلوغ ترین مرکز توریستی این استان است که هنگامی که در روزهای تعطیل به این منطقه سفر می کنیم شاهد بی احتیاطی  بسیاری از مسافران با رودخانه هستیم.

همچنین شنا کردن کودکان در قسمت کم عمق آن نمونه بارز از بی احتیاطی های خانواده های گردشگر در این منطقه است.

اما با وجود خطرات زیادی که در منطقه مسافران را تهدید می کند هنوز اکیپ امداد و نجات در این منطقه مستقر نشده و استقرار اکیپ امداد و نجات در این منطقه ضرورت بسیار زیادی دارد.

یکی از مسافران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به علت گرمی هوا بسیاری از گردشگران در این منطقه خوش آب وهوا بدون آگاهی از هر گونه اطلاعاتی در مورد رودخانه اقدام به شنا می کنند که متاسفانه باعث ایجاد حادثه واز دست دادن جان خود می شوند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مسافران ناخودآگاه دچار هیجان شده و با شجاعت به داخل رودخانه می روند که این موجب وارد آمدن خسارت جانی می شود.

بخشدار سامان درگفتگوبا خبرنگار مهراز ضرورت استقراراکیپ امداد نجات دربخش سامان خبر داد و بیان داشت: طی ماه اخیر سه نفراز گردشگران در رود خانه زاینده رود به کام مرگ رفتند.

اصغر مظفری اظهار داشت: اسقرار اکیپ امداد ونجات در حاشیه آبهای خروشان زاینده رود از ضرورت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیگیریهای بخشداری برای استقرار اکیپ دراین منطقه از هلال احمر بیان داشت: سازمان مرکزی هلال احمر کشور با اسقرار اکیب امدادو نجات در حاشیه زاینده رود موافقت نکرده است.

مظفری گفت: به علت عدم آشنایی با فنون شنا وآشنا نبودن با رودخانه متاسفانه سالانه چندین نفر دچار حادثه می شوند.

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استقرار اکیپ امداد ونجات در حاشیه زاینده رود باعث آرامش خاطرگردشگران می شود.

محسن حیدری ازاستقراراکیپ امداد ونجات در ایام عید خبر داد وافزود: حضور به موقع ولازم اکیپ در ایام عید در حاشیه زاینده رود باعث آرامش خیال مسافرین وگردشگران در این منطقه شده بود.

وی افزود: حضور اکیپ باعث نجات وکمک آنی زندگی افراد در ایام عید شده بود.

حیدری با اشاره به اینکه ازهلال احمر خواستار استقرار دائم اکیپ در منطقه شده ایم، افزود: متاسفانه درخواست ما مبنی بر استقرار اکیپ  در این منطقه اجرایی نشده واکیپ امداد و نجات این محل را ترک کرده است.

وی عنوان کرد: شهرداری این شهرآمادگی هرگونه همکاری با گروه های کمک رسان برای استقرار اکیپ در این منطقه دارد.

محسن حیدری تصریح کرد: وسیع بودن منطقه وخروشان بودن آب رودخانه مسافران وگردشگرانی که آشنایی با فنون شنا ندارند را تهدید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد