سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

چهارمحال و بختیاری رنگ صورتی به خود گرفت/باز شدن شکوفه ی درختان

باز شدن یکباره شکوفه های درختان بادام و هلو در منطقه سامان چهار محال و بختیاری زیبایی خاصی را به این منطقه بخشیده است و شکوفه های صورتی و سفید در کنار رودخانه زاینده رود، یکی از جاذبه های بهاری این استان را پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وقت سبزینه باغ فرارسیده و زاینده رود با خروشش می تازد و بهار با پیراهن سبزش به تابستان سلام می دهد و درخت به خویشاوندی با زمین و گیاه می بالد و با صبح سرود هزاران بلبل، همنوایی و صدای خیناگری شاخسارانش را طنین انداز می کند.

منطقه سامان چهارمحال و بختیاری با داشتن باغات بادام گسترده و زیبا در کوهستانها و دره های رودخانه زاینده رود به مانند نگینی در این استان می درخشد.

بازشدن شکوفه های درختان بادام شهرستان شهرکرد در منطقه سیاحتی شهرسامان در حاشیه زاینده رود، چشم انداز بسیار نادر طبیعت در منطقه زاگرس پدید آورده است.

به شکوفه نشستن بادامستان های منطقه سامان شهرکرد، این روزها جلوه دیگری از زیبایی طبیعی چهارمحال و بختیاری را نمایان کرده، تو گویی شکوفه های درختان بادام، شکرگزاری همه زیبایی دنیاست.
 
گویی در این منطقه به جز رنگ صورتی و سفید رنگ دیگری وجود ندارد و بر گونه های درخت عطر شکوفه ها پیچیده است.
 
از شهر سامان که بگذرید به بادامستان ها می رسید، در حالیکه در زیر درختان گیاهان سبز با نوازش باد جلوه گری می کنند.
 
 
چشم انداز پل تاریخی زمانخان، رودخانه خروشان زاینده رود و طبیعت مجاور این گردشگاه که مملو از بادامستان های سفید و صورتی پوش، رامشگر اذهان انسانهای زیباپسند است.
 
 
 
روستاهای زیبای هوره، یان چشمه، یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان، با چشم انداز زیبای بهاری در میان این باغهای بادام و گردو ، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید.
 
چهارمحال وبختیاری دارای ‎ 40هزار هکتار باغات مختلف است اما باغات بادام شهرستان شهرکرد در بخش سامان در فصل بهار و تابستان  با بیش از ‎ 12هزار هکتار، بار تمام زیبایی باغات استان را بردوش می کشد.
 
وجود پل تاریخی زمانخان با ‎ 12متر ارتفاع و قدمت زیاد، وجود مقبره دهقان سامانی و باغات بادامستان های این شهر  از زیبایی های دیگر این منطقه است.
 
شهردارسامان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تمام شرایط تفریحی و اقامتی در سامان برای گردشگران پل زمان خان آماده شده است.
 
محسن حیدری با بیان اینکه امکانات این تفرجگاه مفرح در برخی ایام سال نظیر نوروز و تابستان جوابگوی حجم گردشگران نیست، افزود: هم اکنون مسافران زیادی از سراسر کشور وارد این منطقه شده اند و از زیبایی های طبیعی این منطقه لذت می برند.
 
وی تاکید کرد: شرایط آب و هوایی این استان درنوروز امسال بسیار مناسب است وهمین امر موجب شده است مسافران زیادی به این منطقه بیایند.
 
وی بیان داشت: شهرداری سامان تمام سعی و تلاش خود را برای راحتی مسافران در این منطقه انجام می دهد.
 
 
بخشدار سامان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه سامان چهار محال و بختیاری یکی زیباترین مناطق گردشگری چهار محال و بختیاری است.
 
اصغر مظفری گفت: این منطقه درهر فصل از سال زیبایی خاصی دارد که گردشگران زیادی در طول سال از این منطقه دیدن می کنند.
 
وی تاکید کرد: این منطقه دارای بیشترین باغات چهار محال و بختیاری است و باز شدن یکباره شکوفه های تعداد زیاد درختان این منطقه زیبایی خاصی را به منطقه داده است.
 
وی بیان داشت: هفت کمیته برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی  در بخش سامان تشکیل شده است.
 
 
اصغر مظفری گفت: امسال هفت کمیته برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در این بخش تشکیل و فعال شده است.
 
وی تأکید کرد: این کمیته ها شامل اطلاع رسانی، تبلیغات، امداد حمل و نقل، اسکان، خدمات رفاهی، حفاظت و امنیت هستند.
 
مظفری افزود: برای راهنمایی مسافران نوروزی یک پایگاه ثابت در مجموعه هتل شهرداری سامان و یک پایگاه سیار امداد و نجات در نظر گرفته شده است تاکنون این پایگاهها توانسته اند خدمات مناسب را به مسافران ارائه کنند.
 
35 هزار نفراز منطقه سامان بازدید کردند
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری نیز در گقتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا کنون35 هزار و 138 مسافر از منطقه سامان چهار محال و بختیاری بازدید کردند.
 
مژگان ریاحی بیان داشت: این تعداد مسافر از تاریخ 25 اسفند سال90 تاهفتم فروردین91 از این منطقه بازدید داشته اند.
 
وی افزود: این مسافران از استانهای خوزستان، تهران، قزوین، زنجان، بوشهر، اصفهان و ... به این منطقه مسافرت کرده بودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد