سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

دانشگاه پیام نور واحد سامان راه‌اندازی می‎شود

 بخشدار سامان از راه‌اندازی دانشگاه پیام نور واحد سامان از نیمه دوم سال 91 در این بخش خبر داد.

خبرگزاری فارس: دانشگاه پیام نور واحد سامان راه‌اندازی می‎شود

اصغر مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بخش سامان دارای 23 روستا از یک شهر و دو دهستان هوره و شوراب صغیر به مرکزیت شهر سامان است.

وی جمعیت بخش سامان را 40 هزار نفر برشمرد و گفت: روستاهای چمزین، چلوان، کاهکش، چم خرم، چم نار، شوراب صغیر، شوراب کبیر، محمدآباد، چم عالی، چم خلیفه، چم جنگل، ایلبگی، چم چنگ، سوادجان، چم کاکا، دشتی، هورهف یاسه چاه، صادق‌آباد، مارکده، قوچان، گرمدره و قراقوش از جمله روستاهای تابع این بخش است.

مظفری با اشاره به آثار باستانی و تاریخی این بخش، گفت: مجموعه تفریحی پل زمانخان در پنج کیلومتری سامان، مسجد جامع سامان، حمام‌های قدیمی شهر سامان، آسیاب آبی واقع در پل زمانخان، پل کاهکش، پل هوره، محل تفریحی پل چلوان، امامزاده بابا پیراحمد، مقبره دهقان سامانی، روستاهای هدف گردشگری و حاشیه زاینده رود و باغات سرسبز حاشیه زاینده رود از جمله آثار دیدنی این بخش محسوب می‌شود.

بخشدار سامان در ادامه با اشاره به عملکرد این بخشداری در یک سال گذشته، گفت: احداث اردوگاه تربیتی شهید چمران چم عالی، احداث چهار باب فضای آموزشی در روستاهای مارکده، یاسه چاه، هوره و چم عالی، تشکیل تعداد 20 کانون فرهنگی و دارالقرآن در سطح بخش، تکمیل مدارس روستاهای شوراب صغیر، چم کاکا، چم چنگ، قوچان و سالن ورزشی نجمه سامان از جمله این طرح‌ها به شمار می‎رود.

وی از راه‌اندازی دانشگاه پیام نور واحد سامان از نیمه دوم سال 91 خبر داد و گفت: پیگیری احداث چهارخطه محور شهرکرد ـ‌ سامان، اجرای روکش و آسفالت، مرمت و بهسازی جاده قبلی، پیگیری اجرایی شده احداث جاده کمربندی سامان، اجرای روکش آسفالت محور حاشیه زاینده رود از پل زمانخان تا قراقوش از جمله پروژه‌های راه و ترابری این بخش است.

مظفری ادامه داد: اجرای روکش آسفالت محورهای ارتباطی بن به هوره، صادق‌آباد تا آب پونه، اجرایی شدن احداث جاده قوچان به بن از دیگر پروژه‌های راه و ترابری این بخش است که در سال گذشته به پایان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد