سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

جزییات مراسم پایانی کنگره ملی بزرگداشت عمان سامانی تشریح شد

مراسم پایانی کنگره ملی بزرگداشت عمان سامانی شنبه هفته آینده در برج میلاد با تجلیل از عمان پژوهان و مراسم شعرخوانی و پخش مستند زندگی این شاعر برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جزییات مراسم پایانی کنگره ملی بزرگداشت عمان سامانی تشریح شد

حمیدرضا برقعی دبیر اجرایی اولین کنگره بزرگداشت عمان سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس به تشریح برنامه‌های نشست پایانی  این کنگره پرداخت که شنبه هفته آینده در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، پرداخت و گفت: برنامه پایانی ما در ابتدا همراه با سخنرانی و ارائه مقاله است که دکتر سنگری و احتمالا محمد جوادزمانی به سخنرانی می‌پردازند. سپس محمدعلی مجاهدی و غلامرضاسازگار به شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی افزود: برنامه دیگر مراسم اختتامیه تجلیل از عمان پژوهان است که در مراسم از مرحوم محمود شاهرخی، فریدون حداد سامانی که دیوان عمان را جمع کرده تقدیر می‌شود. همچنین از عبدالله کبیری، مجسمه ساز اهل سامان که مجسمه عمان سامانی را ساخته است تقدیر خواهد شد.

برقعی گفت: برنامه دیگرمان در اختتامیه تجلیل از شکوفه سامانی نتیجه عمان سامانی است که به سبک عمان شعر می‌گوید. همچنین پخش مستندی از زندگی عمان سامانی هم از دیگر برنامه‌هاست که به همراه یک کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری درباره عمان در برنامه اختتامیه پخش خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره ملی  عمان سامانی درباره برنامه‌های جانبی مراسم پایانی گفت: توزیع 3 کتاب را در دستور کار داریم. نخست شناختنامه عمان که مجموعه شانزده مقاله درباره این شاعر است، دیگری گنجینة الاسرار عمان سامانی است که با توضیحات جدید محمدعلی مجاهدی و 600 پانوشت جدید، تجدید چاپ شده است و کتاب دیگری که در در مراسم توزیع می‌شود کتاب پلک صبوری است که مجموعه‌ای از 700 شعر درباره  حضرت زینب (س) را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از آنجا زمان برگزاری مراسم مصادف است با ایام شهادت حضرت زینب است احتمالا محمد کریمی هم در برنامه حاضر خواهد شد و به مداحی یکی از اشعار عمان در باره حضرت زینب خواهد پرداخت.

گفتنی است مراسم پایانی کنگره ملی بزرگداشت عمان سامانی شنبه6 خرداد از ساعت 17 تا  20 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد