سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شکوفه عمان سامانی درگذشت / مراسم خاکسپاری فردا

شکوفه محیط عمان سامانی نتیجه عمان سامانی شاعر ولایی و مطرح کشور در سن 55 سالگی به دیار حق شتافت.




بخشدار سامان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با تسلیت درگذشت شکوفه محیط عمان سامانی از نوادگان عمان سامانی شاعر به‌نام این خطه، اظهار داشت: شکوفه محیط عمان سامانی نتیجه پسری عمان سامانی شاعر ولایی و مطرح استان و کشوری است که روز گذشته در سن 55 سالگی در خطه سرسبز سامان استان چهارمحال و بختیاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

اصغر مظفری با بیان اینکه پیکر این شاعره گرانقدر در محل آرامگاه مقبرةالشعرای این شهر به خاک سپرده می‎شود، گفت: زمان خاکسپاری این مرحومه فردا ساعت 9 صبح از میدان عمان سامانی تا آرامگاه دهقان سامانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آثار این شاعره معاصر، شور زینبی را مهم‌ترین اثر بر جای مانده از وی برشمرد و گفت: کتاب مثنوی از دیگر آثار این شاعره است که در حال حاضر در دست چاپ است.

بخشدار سامان با اشاره به پیشینه خانوادگی این شاعره گرانقدر، ابراز داشت: عمان سامانی که عاشقانه در مسیر ولایت گام برداشته بود از شعرای به‌نام کشور بود که دارای آثار بسیار زیبایی نیز در این حوزه می‎باشد.

وی ادامه داد: در کل تاریخ شاعر شیعی ابیاتی به زیبایی عمان سامانی وجود ندارد تحلیل عارفانه شگفت‌انگیز زیبایی در اشعار وی ارائه می‌شود.

مظفری اضافه کرد:‌ به ندرت شاعران آیینی در روزگار ما وجود دارند که در جریان شعرشان اثری از عمان سامانی نباشد و من بر این باورم که عمان نظرکرده بوده و اگر در کربلا بود از یاران اباعبدالله بود.

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری درباره عمان سامانی، گفت: "تردید نکنید اگر امام زمان ظهور کند بیشترین یارانش از جبهه فرهنگی انتخاب می‌شوند و ما امروز به تقویت این جبهه نیازمندیم که افرادی چون عمان از سرمایه‌های این جبهه هستند".

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید رمضانی پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 00:50 http://zolfagharhydar.blogfa.com/

خداوند رحمت کند ایشان و خود عمان سامانی را...
یا علی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد