سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

زیبایی پاییزی منطقه گردشگری پل زمانخان سامان/ پیچیدن عطر هلو

با آغاز فصل پاییز و آغاز زرد شدن برگهای درختان زیبایی خاصی در منطقه گردشگری پل تاریخی زمانخان سامان چهارمحال و بختیاری حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه گردشگری پل تاریخی زمانخان چهارمحال و بختیاری یکی از زیباترین مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

این منطقه به خاطر شرایط خاص هر ساله میزبان ورود مسافران بسیاری از استانهای همسایه و دیگر استانها است.

در این منطقه رودخانه زاینده رود جریان دارد و به واسطه داشتن یک پل تاریخی(پل تاریخی زمانخان) معروفیت خاصی پیدا کرده است.

پل یکی از بناهای با ارزش و قدیمی، استان چهار محال و بختیاری است که دارای دو دهانه و 30متر طول است و بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده است.


 
پل تاریخی زمانخان

در ادوار گذشته ایلات و عشایر بختیاری از روی پل تردد می کردند. این پل به دست یکی از روسای عشایر به نام زمانخان احداث شده و این منطقه دارای آب و هوای معتدل و بسیار لطیف و پاکیزه و در روزهای تعطیل پذیرای سیل گردشگران است.
 
اطراف این پل مملو از باغها و درختان گوناگون میوه است که مناظر بدیع و شگفت انگیزی را بوجود می آورده است.
 
ارزش تاریخی این پل بسیار بالاست که موجب شده این منطقه شلوغترین منطقه توریستی چهار محال و بختیاری باشد و سالانه هزاران مسافر برای بازدید ازاین پل به استان چهارمحال و بختیاری می آیند.

خروش رودخانه زاینده رود در زیر پل یکی از زیباترین جلوه های زیبای این منطقه است و در حالی زاینده رود در استان اصفهان خشک شده است، زیبایی رودخانه زاینده رود را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

با آغاز فصل پاییز و آغاز زرد شدن برگهای درختان زیبایی خاصی در منطقه گردشگری پل تاریخی زمانخان سامان چهارمحال و بختیاری حاکم شده است.

درختان سبز و زرد این منطقه جلوه های زیبایی را در این منطقه ایجاد کرده است.

به دلیل آب و هوای مناسب و توسعه طرح های کشاورزی سرتاسر این منطقه مملو از درختان هلو، بادام، گردو، سیب و ... است.

هم اکنون به خاطر رسیده شدن میوه هلو در این منطقه عطر این میوه در سرتاسر منطقه پخش شده است و به زیبایی های این منطقه افزوده است.

همچنین  وجود میوه های هلو مانند نگنین های قرمز رنگ بر روی درختان جلوه های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

بسیاری از گردشگران به خاطر قیمت مناسب و کیفیت بالایی هلوی تولیدی این منطقه اقدام به خرید تعداد زیاد سبد هلو می کتتد و خودروهای خود را مملو از هلو می کنند.

یکی از مسافرانی یکی از استان خوزستان وارد این منطقه شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هلوی تولیدی این منطقه از کیفیت بالایی بر خورد دار است وقیمت آن بسیار مناسب است.

جعفری با بیان اینکه قیمت هلو درشت و با کیفیت در این منطقه کیلویی یک هزار تومان است، یاد آورد شد: قیمت این هلو در استان خوزستان بسیار بالا است و کیفیت این هلو را نیز ندارد.

وی بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری مناطق گردشگری بسیاری دارد که هیچ کجای ایران نمی توانند مشابه آنها پیدا کرد و ضرورت دارد نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری در این استان شود.

بخشدارمنطقه سامان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پل تاریخی زمانخان به عنوان سیاحت گاهی مفرح و ملی با پذیرش سالانه هزاران گردشگر از گوشه و کنار کشور یکی از زیباترین مناطق توریستی استان و کشور است.

اصغر مظفری ادامه داد: این منطقه  استعداد بالایی برای توسعه بیشتر در حوزه گردشگری دارد و می تواند اشتغال بسیار زیادی را ایجاد کند.

بخشدار سامان توسعه و رونق صنعت گردشگری در بخش سامان را ضروری دانست و افزود: باید با استفاده مطلوب تر از ظرفیتها و ایجاد زیرساختها به افزایش تقاضای سفر در این بخش بیش از پیش توجه شود.

مظفری بر ضرورت زیباسازی روستاها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در بخش سامان تأکید و تصریح کرد: فرهنگ سازی در خصوص  زیباسازی روستاها و جذف مسافر در روستاهای این منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: ورود مسافر و گردشگر نقش به سزایی در درآمد مردم روستا و توسعه روستا دارد و می تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد