سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و ابوالفضل (ع) سامان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) سامان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت 80 درصدی مرمت مسجد جامع و ابوالفضل (ع) سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌بیگی‌پور‌ پیش ‌از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری مرمت 21 مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را آغاز کرده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و تزریق به موقع اعتبارات از سوی این اداره‌کل عملیات مرمت این تعداد مسجد خوب پیش می‌رود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این تعداد مسجد در زمان مقرر و از پیش تعیین شده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) شهر سامان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، بیان داشت: در حال حاضر این مسجد از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراحل مرمت این مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی گفت: عملیات دفع رطوبت بالا رونده، ساماندهی و احیای کف‌سازی، استحکام بخشی و احیای بدنه‌ها، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، مرمت و بازسازی متعلقات چوبی، مرمت متعلقات ‌سنگی و کتیبه‌ها، تجهیزات، حذف الحاقات نامناسب، تعمیر و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی از جمله مهم‌ترین مراحل انجام مرمت این مسجد است.

وی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای مرمت این مسجد تصریح کرد: برای مرمت مسجد جامع و حضرت ابوالفضل(ع) شهر سامان یک هزار و 500 میلیون ریال اعتبار تخصص داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد