سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تکمیل تصفیه‌خانه سامان 70 میلیارد ریال اعتبار می‌‎خواهد

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه سامان 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: تکمیل تصفیه‌خانه سامان 70 میلیارد ریال اعتبار می‌‎خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قدرت‌الله بیگلری پیش از ظهر امروز در نشست شورای معاونین این شرکت، اظهار داشت: تاکنون برای این تصفیه‌خانه 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و راه‌اندازی این تصفیه‌خانه 70 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، افزود: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مردم شهر سامان تا افق دراز مدت از آب آشامیدنی تصفیه‌شده برخوردار خواهند شد.

بیگلری در ادامه با بیان اینکه کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای واقع در کمربند خشک کره زمین با مشکل کم‌آبی مواجه است، گفت: رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات کشاورزی و دامی و محدودیت منابع آب و خاک به عنوان بستر اصلی تولیدات کشاورزی مسئله کم‌آبی را به گونه‌ای بسیار جدی فراروی کشور قرار داده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس آمار موجود میزان سرانه آب تجدید شونده در کشور در طول سالیان اخیر رو به کاهش بوده، به گونه‌ای که سرانه آب از 4 هزار تا 5 هزار متر مکعب در دهه 30 شمسی به حدود 2 هزار متر مکعب در سال در شرایط حاضر رسیده است و در صورت تداوم روند کنونی به کمتر از یک هزار متر مکعب در سال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کشور ما علاوه بر مواجه بودن با کمی ریزش‌های جوی، با توزیع و پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش‎ها نیز روبرو است، گفت: بحث کم‌آبی و در نهایت بحران آب یک واقعیت عینی در کشور محسوب شده و پدیده‌ای همانند خشکسالی به عنوان زیر مجموعه‌ای از کم‌آبی را دیگر نمی‌توان به‌عنوان یک حادثه غیرمترقبه و موردی تلقی کرد.

بیگلری با اشاره به اثرات پدیده خشکسالی در این استان و لزوم مقابله با آن، گفت: اثرات خشکسالی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم بررسی می‎شود، کاهش تولیدات زراعی و حاصل‌خیزی جنگل‌ها و مراتع با افزایش خطر آتش‌سوزی، خسارت به زیستگاه ماهیان و حیات وحش، کاهش ذخایر آب، افت سطح آب‌های زیرزمینی، کاهش کیفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی از جمله اثرات غیر مستقیم خشکسالی محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اثرات مهم خشکسالی، گفت: خسارت به صنعت توریسم، افزایش بیماری‌های انسانی، جانوری و گیاهی، هجوم حشرات، انقراض برخی گونه‎های گیاهی و جانوری کمیاب، افزایش فرسایش بادی و آبی، کاهش کیفیت خاک کشاورزی، افزایش بیابان‌ها از جمله این خسارات محسوب می‎شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد