سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

کمبود اعتبارات مانع تکمیل طرح‌های آبفا شده است

اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا از جمله مشکلات فراروی این شرکت است.


وی با اشاره به عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب شهر سامان، گفت: تاکنون برای این تصفیه‌خانه 25 میلیارد ریال هزینه شده است.


یزدانی ادامه داد: بخشی از این اعتبار برای اجرای چهار کیلومتر شبکه انتقال آب و تهیه بخشی از تاسیسات مورد نیاز هزینه شده است.


مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مردم شهر سامان تا افق درازمدت از آب آشامیدنی تصفیه ‌شده برخوردار خواهند شد.


وی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: حجم آب در کره زمین ثابت و در مداری بسته به طور دایم در حال گردش است، همچنین تنها سه درصد از مجموع آب‌‎های کره زمین که برای مصارف انسانی مانند کشاورزی و صنعت و شرب مناسب است شیرین بوده، از این مقدار نیز سه چهارم در یخ‌‎های قطبی و خارج از دسترس انسان است.


یزدانی با بیان اینکه درصد بسیار کمی از آب دنیا برای ما قابل استفاده است، گفت: ذخائر آب شیرین جهان هر سال کاهش می‌یابد و تا 25 سال دیگر نیمی از جمعیت جهان با مشکل کمبود آب شیرین مواجه خواهند بود.


وی با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد اکنون یک سوم جمعیت دنیا در نقاطی زندگی می‌کنند که آب کافی ندارند، افزود: در نواحی روستایی وضع به مراتب وخیم‎تر است، تنها 29 درصد مردم به منابع آب دسترسی دارند و تعداد کسانی که از تاسیسات بهداشتی استفاده می‌کنند، حتی به 13 درصد نیز نمی‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد