سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

بازارچه صنایع دستی در سامان برپا می‌شود

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی صنایع دستی در شهرستان سامان خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازارچه صنایع دستی در سامان برپا می‌شود

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این بازارچه‌ها در مناطق گردشگر پذیر شهرستان سامان راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در سامان نشست‌های خوبی را با شهردار این شهر داشته‌ایم و به توافقات خوبی در راستای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در مناطق گردشگر پذیر این شهرستان به ویژه در محل پل تاریخی زمان خان دست یافته‌ایم.

رئیسی پل تاریخی زمان خان را مکان مناسبی برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه هزاران نفر به این محل سفر می‌کند، در آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و همچنین معرفی آداب و رسوم محلی این شهرستان تاثیر گذار است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای تعامل بیشتر با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان آسیاب قدیمی واقع در کانون گردشگری پل زمان خان برای ایجاد کارگاه تولید زنده صنایع دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال مستمر، عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و تشویق جوانان به ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی از جمله اهداف این اداره کل برای برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان سامان است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین ارکان فرهنگی و هنری هر جامعه است تأکید کرد: آنچه در گذشته دور بر حسب رفع نیاز ساخته می‌شد امروزه به عنوان هنری دستی و بومی تحت عنوان صنایع دستی شناخته می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: صنایع دستی هر منطقه می‌تواند در رونق گردشگری نقش عمده‌ای داشته باشد، بطوریکه برخی گردشگران برای خرید صنایع دستی به شهرهای تاریخی سفر می‌کنند، برهمین اساس توجه به این مسئله می‎تواند در رونق صنایع دستی نقش بسزایی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد