سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

پروژه‌ای که 4 ماه پس از افتتاح همچنان تعطیل است

 استخر شنای سر پوشیده شهید سر لشکر شهید نعمت‌الله اکبری سامان در سال 86 کلنگ زنی شده و در سال 87 کار احداث استخر شنای سر پوشیده آغاز شده و در بهمن ماه 91 این پروژه افتتاح شد اما تاکنون هیچ گونه بهره‌برداری و استفاده از این استخر در شهرستان سامان صورت نگرفته است.

علاقمندان به رشته ورزشی آبی در سالن‌های ورزشی از شهرستان سامان به شهرکرد مراجعه می‌کنند و اکثریت جوانان از این مسئله اظهار نارضایتی دارند زیرا که اکثر سانسهای شنا در استخرهای شهرکرد در شب است.

با توجه به شروع فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان نیاز است که این استخر هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد، تا خانواده‌های برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی داشته باشند.

یکی از شهروندان شهر سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح این استخر شنا در سال گذشته در شهر سامان، اظهار داشت: در آن زمان از افتتاح این استخر شنا در این شهر بسیار خوشحال شدیم و با دوستان برنامه‌ریزی برای استفاده از این استخر انجام دادیم اما متاسفانه بعد از مراجعه متوجه شدیم این استخر شنا کامل نشده و تا هم اکنون که مدت حدود چهارماه از افتتاح گذشته همچنان در این استخر بسته و مردم نمی‌توانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از جوانان این شهر برای لذت بردن از تفریح شنا کردن در استخر و انجام ورزش شنا به استخرهای شنای شهرهای شهرکرد و فرخ شهر می‌روند که این مهم موجب می‌شود هزینه‌های بسیار زیادی پرداخت کنند.

وی گفت: ضرورت دارد هرچه سریعتر مسئولان مشکلاتی که این پروزه را تعطیل نگه داشته را رفع کنند و استخر برای استفاده عموم باز گشایی شود.

یکی دیگر از شهروندان سامانی با اشاره به اینکه شهر سامان یکی از شهرهای پر جمعیت استان چهارمحال و بختیاری است، ادامه داد: روستاهای تابعه شهرستان سامان نیز روی همه رفته جمعیت بسیار زیادی می‌شوند که تنها شهر نزدیک به آنها سامان است و از این رو اگر روستائیان شهرستان سامان بخواهند از استخر شنای شهرکرد استفاده کنند ابتدا باید به شهر سامان بیایند و سپس به شهرکرد بروند و این مهم هزینه‌های بسیار زیادی را در بر دارد و همچنین خطرهای احتمالی در جاده را باید مد نظر قرار داد.

وی اذعان داشت: از طرفی استخر شنای فاضل شهرکرد نیز در حال حاضر بسیار شلوغ است و این امر مشکلات بسیار زیادی را برای خود شهروندان شهرکرد ایجاد کرده است. 

پروژه در مرحله تست بهره‌برداری است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استخر سرپوشیده شهید نعمت‌الله اکبری سامان در بهمن ماه 91 به صورت تحویل موقت به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: در حال حاضر تست بهره‌برداری این پروژه توسط کارشناسان در حال انجام است.

صفاعلی زمانی با بیان اینکه در بهمن ماه 91  به دلیل اینکه این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان داشت: به همین دلیل این پروژه در بهمن ماه سال 91 افتتاح شده است.

زمانی با اشاره به اینکه تست آزمایش در این مدت زمان طول کشیده است، بیان داشت: برای این پروژه نزدیک دو میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات ملی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است.

وی با بیان اینکه این استخر در دو هزار و 700 متر زیر بنا احداث شده است، عنوان کرد: این استخر شامل همه امکانات از قبیل سونا، جکوزی، استخر شنا و... است.

زمانی با اشاره بر اینکه فضای ورزشی بر حسب جمعیت در این شهرستان 75 صدم درصد است، بیان داشت: این شهرستان ظرفیت این را دارد که سرانه فضای ورزشی در آن افزایش یابد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سامان با اشاره بر اینکه ایجاد زمین های ورزشی در قالب ورزش های سوار کاری، اتومیبیل رانی و ... نیاز ضروری در این شهرستان است، اذعان داشت: مشکل اساسی شهرستان سامان در زمینه ورزش نبود سالن مسابقاتی در این شهرستان است.

صفا علی زمانی با بیان اینکه در اکثریت روستاهای شهرستان زمین‌های خاکی فوتبال وجود دارد، بیان داشت: در روستاهای این شهرستان زمین فوتبال چمن وجود ندارد.

زمانی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان سامان در زمینه سالن ورزش‌های باستانی، پست قایق رانی، کوهنوری و صخره نوردی داخل سالن، سوار کاری و پیست اتومبیل رانی پیگیری های لازم را انجام می دهد، بیان داشت: برای تکمیل سالن  ورزش چلوان و پروژه شوراب صغیر 350 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد