سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

سرانه مطالعه در سامان مطلوب نیست

اسفندیار قربانی در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سامان افزود: توانایی و موفقیت افراد مرهون شناخت و مطالعه است و با مطالعه کاربردی می‌توان در زندگی و مسئولیت‌های محوله موفق‌تر بود.

وی ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی باید در زندگی مردم جاری و نهادینه شود و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی، یک برنامه‌ریزی صحیح لازم است تا با ارائه راهکارهای متفاوت بتوان کتاب‌نخوان‌ها را هم به مطالعه جذب کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه، با اشاره به تاریخچه کتاب در فرهنگ و تمدن اسلامی، افزود: کتاب و کتابخوانی در متن دین نهفته است و در حال حاضر به منظور فراگیرشدن کتابخوانی و مطالعه، باید از بسترها و فضاهای موجود استفاده نمود.

بهروز صادقی افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی شهر سامان، مهد شاعران نامی هم‌چون عمان سامانی و اهالی فرهنگ و ادب، سرانه مطالعه و کتابخوانی در این شهر مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: افزایش کتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخوانی در شهرستان نیازمند همت و مساعدت همه دستگاه‌های فرهنگی است بنابراین باید با همکاری و تعامل بیشتر در تحقق اهداف سند نهضت مطالعه مفید به عنوان اولین شهرستان در استان گام برداریم.

در این جلسه با ارسال دو حکم از سوی استاندار، اسفندیار قربانی، فرماندار شهرستان سامان به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی و رئیس نهضت مطالعه مفید این شهرستان منصوب شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی آزوغ شنبه 8 تیر 1392 ساعت 22:55 http://aliazoogh.tk

با سلام.
بنده «علی آزوغ»، مدیر «وبلاگ خبری شهرستان سامان» هستم.
از شما تقاضامندم که آدرس سایت ما رو متقابلا لینک کنید.
با تشکــر...
دامنه های ورود به این تارنمــا:

www.Samancitynews.tk

www.aliazoogh.tk


www.aliazoogh2.tk


www.samancitynews.blogfa.com

علی یوسفی سه‌شنبه 18 تیر 1392 ساعت 17:53

ای کاش آقای فرماندار فکری به جای تعریف وتمجید از دولت نهم و دهم فکری به حال کتابخانه عمومی سامان می کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد