سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

شهر سامان تشنه است

زاینده رود که زمانی در طول مسیر خود از غرب تا مرکز کشور، باغات و کشتزارهای فراوانی را آباد و زنده و آب شرب این مناطق را تامین می کرد، این روزها دیگر توان آبرسانی به این گستره را ندارد، به طوری که اکنون نه تنها آب در شهرهای یزد و اصفهان که در انتهای مسیر این رود قرار دارند، با کمبود و جیره بندی آب مواجه شده اند، که در چهارمحال و بختیاری، محل جوشش و سرچشمه آن نیز، روستاها و مناطق زیادی از کم آبی رنج می برند.
 شهر سامان یکی از این مناطق است که این روزها در کنار زاینده رود طعم تشنگی را می چشد. سامان یکی از شهرهای مهم استان چهارمحال و بختیاری در کنار رودخانه زاینده رود است که هم اکنون با گرم شدن هوا و افزایش مسافر و خشک شدن چاه های تامین آب، با بحران جدی آب مواجه شده و جیره بندی آن از سوی مسئولان در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که سامان به عنوان یکی از شهرهای پر آب استان و حتی کشور شناخته می شود. مردم این شهر در بعضی از مناطق از صبح تا شب و در بعضی مناطق از عصر تا صبح روز بعد با مشکل بی آبی سر می کنند، مشکلی که با گرم شدن هوا روبه افزایش است. مدیر آب و فاضلاب شهر سامان با بیان این که مصرف سرانه آب مردم شهر سامان در شبانه روز 220 لیتر است، در حالی که استاندارد مصرف آب در شبانه روز 150 ـ 140 لیتر در شبانه روز است، به مهر گفت: مصرف سرانه مردم این شهر 1.5 برابر استاندارد است.
توزیع عادلانه با جیره بندی
 محمد امانی با اشاره به این که با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب در این شهر به دنبال اخذ مجوز برای جیره بندی آب هستیم، افزود: با جیره بندی آب در شهر، آب به صورت عادلانه توزیع می شود و مشترکان پرمصرف امکان مصرف بی رویه را نخواهند داشت.وی تصریح کرد: اکنون هشت چاه با حداقل آب دهی، آب را پمپاژ می کند و چاه های شماره 5 و 2 این منطقه در حال خشکیدن است. امانی با بیان این که تنها راه حل بحران کم آبی در شهر سامان ساخت هر چه سریع تر تصفیه خانه آب در این شهر است، خاطرنشان کرد: اگر از هر محلی اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به تصفیه خانه شهر سامان اختصاص یابد، یکی از فازهای این تصفیه خانه راه اندازی می شود و تا حدودی از مشکلات کم آبی این شهر کاسته می شود. در همین حال اسفندیار قربانی، فرماندار شهر سامان نیز گفت: برای تامین آب مردم شهر سامان در حال تجهیز چاه مزرعه گرکاجی در این شهر هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد