سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

فقدان پارک بازی استاندارد در شهرتوریستی چهارمحال و بختیاری/ ایجاد پارک محله ای زمان بر است

شهر سامان به عنوان یک شهر توریستی در استان چهارمحال و بختیاری مطرح است.

این شهر به واسطه داشتن باغات گسترده میوه و قرار گرفتن در حاشیه زاینده رود و دارا بودن آثار تاریخی همچون پل تاریخی زمانخان از شهرت بالایی در استان چهارمحال و بختیاری برخوردار است و  امتیازهای بالای این شهر در کنار هوای خنک موجب شده است مسافران زیادی در فصلهای مختلف سال به این شهر سفر کنند.

هم اکنون این شهر دارای پارک استانداردی که بتواند هم پذیرای کودکان خود شهر و هم میزبان مسافران باشد نیست.

تنها یک پارک در ورودی شهر سامان وجود دارد که وسایل بازی موجود در این پارک نیز استاندارد نیست و کف پوش و وسایل استاندارد بازی در این پارک وجود ندارد و این در حالی است که شهر سامان توریستی ترین شهر استان چهارمحال و بختیاری است و درآمد در داخل این شهر بیشتر از سایر شهرهای گردشگری استان است.

در حال حاضر پارک بزرگی به نام دربند در نزدیکی ورزشگاه شهر سامان در حال احداث است که در این پارک، پارک بانوان، پارک کودک، نشیمنگاه ، جایگاه ورزش های صبحگاهی و ...  در نظر گرفته شده است، اما این مکان از شهر دور و نیاز به اعتبارات برای احداث دارد.

همچین این پارک در مسیری قرار دارد که بعد از احداث مسافران و گردشگران از وجود چنین پارکی در شهر سامان به راحتی مطلع نخواهند شد.

توجه به زیر ساختنها برای توسعه پارکهای و بوستانهای محله ای برای جذب گردشگر و رفاه شهروندان باید در دستور کار شهرداری این شهر قرار گیرد.

شهردار سامان با بیان اینکه این شهر با توجه بر اینکه جزو شهر های باغی کشور شناخته شده است، به خبرنگار مهر گفت: سرانه فضای سبز در این شهر 1.5 برابر استاندارد جهانی است.

محسن حیدری با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهر نسبت به تناسب وسعت شهر تعریف شده، بیان داشت: در این شهر با توجه بر اینکه یک شهر باغی و کشاورزی است علاوه بر میادین، حاشیه جاده و ... باغات این شهر جز فضای سبز هستند.

وی تصریح کرد: در سالهای گذسته به یزذر ساختهای توسعه پارک و ایجاد فضای بازی در این شهر توجه نشده است که این مهم در دستور کار شهرداری سامان قرار گرفت و احداث پارک بزرگی  را شهرداری هدف قرار داد تا هم جوابگوی نیاز شهروندان باشد و هم جوابگوی مسافران.

وی گفت: هم اکنون شهرداری سامان احداث پارک بزرگ دربند را با وسعت3.5 هکتاری در دستور کار قرار داده است.

حیدری با اشاره به اینکه جایگاه مناسب برای حضور مردم در پارک دربنددر حال احداث است، بیان داشت: پارک دربند شامل نشیمن گاه، جایگاه ورزش صبحگاهی، پارک بانوان ، پارک کودک ، جوی و جدول ، آبشار، فضای سبز و گل کاری و ... است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک میلیارد ریال برای پارک دربند هزینه شده است، بیان داشت: 600 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است.

حیدری با بیان اینکه درآمد شهرداری سامان پایین است و با تخصیص اعتبار سالیانه به بهربرداری رسیدن این پروژه در مدت زمان طولانی خواهد بود، بیان داشت: از محل اعتبارات استانی تاکنون هیچ گونه اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه مطالعات مهندسین مشاور جهت بهینه سازی کل مجموعه پارک کودکان شهر در حال انجام است، بیان داشت: این طرح بعد از تصویب نهایی شهرداری و شورای شهر جنبه اجرایی پیدا می کند.

شهردار سامان با بیان اینکه درمورد نامناسب بودن مکان پارک دربند سامان، اذعان داشت: فضای شهری شهر سامان در حال توسعه و پیشرفت است و تمامی امکانات باید در سرتا سر شهر وجود داشته باشد.

محسن حیدری با بیان اینکه ایجاد پارک محله در محلات ضروری است، تصریح کرد: در شهر سامان زیر ساخت های برای پارک محله در نظر گرفته نشده است و ایجاد پارک محله در شهر سامان بسیار زمان بر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
همکار شما شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 19:16

سلام آقای سامانی

من از همکاران شما در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هستم. (دبیر رشته ریاضی - متوسطه)

امیدوارم هرجا که هستین شاد و سلامت باشین.
شنیدم سامانی عزیز و استاد اخلاق و همکار صمیمی ما "آقای مقصود محمدی سامانی" در سامان به رحمت ایزدی شتافته و ناراحت شدم.
فقط تو گوگل یه عکس ازشون پیدا کردم اگه می تونید درباره شون مطلب بذارین.
ما غیر از خوبی ازشون چیزی ندیدیم.
منتظر مطالب جالب و خواندنی در وبلاگ شما هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد