سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

مدرسه روستای ایل بیگی جان دانش آموزان را تهدید می‌کند/ سقفی که فروریخت

 مدرسه ابتدایی هاشمی‌نژاد روستای ایل‌بیگی از توابع شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری یکی از مدارس تخریبی شهرستان سامان است که در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار ندارد.

این مدرسه سال 58 در این روستا احداث شده است و قدمت مدرسه شهید هاشمی‌نژاد ایل‌بیگی  34 سال است، در این مدرسه امکانات اولیه از قبیل حیاط استاندارد، امکانات ورزشی، سرویس بهداشتی مناسب و ...  وجود ندارد و جاده مناسب نیز برای تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه وجود ندارد.

تمامی دیوارهای این مدرسه داری ترک خوردگی است و هر لحظه ممکن است دیوار های این مدرسه ریخته شود و به دانش آموزان صدمه جدی وارد کند.

رفت و آمد برای کلاس اولی‌ها و پیش دبستانی بسیار در این مدرسه مشکل است و در دو ماهه اول مدارس دانش آموزان به همراه پدر و مادر خود به مدرسه رفت و آمد دارند.

جاده مدرسه و نبود سرویس بهداشتی در خود مدرسه و نبود محل نوشیدن آب در این مدرسه و ... از مشکلات عمده مدرسه هاشمی نژاد این روستا است.

با توجه بر مصوبه مجلس شورای اسلامی که مدارس بالای 30 سال باید تخریب و نوسازی شوند، این مدرسه یکی از مدارس تخریبی در این شهرستان است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 از دیگر مشکلات موجود وجود زباله ها و نخاله ها در اطراف مدرسه است که این مهم می تواند تاثیر بالایی در تهدید سلامتی دانش آموزان مدرسه داشته باشد.

در این مدرسه هیچ گونه شور و نشاطی که در مدارس دیگر بین دانش آموزان وجود دارد نیست و این مدرسه نیاز به رسیدگی جدی دارد.

قسمتی از سقف مدرسه در سال گذشته فرو ریخت

دهیار روستای ایلبیگی در گفتگو با خبر نگار مهر با بیان اینکه مدرسه ابتدایی شهید هاشمی‌نژاد یکی از مدارس تخریبی شهرستان سامان است، اظهار داشت: چندین بار از سوی دهیاری ایلبیگی برای تخریب این مدرسه برای مسئولین درخواست برای تخریب این مدرسه داده شده است.

پیمان ملک صالحی با بیان اینکه از سوی آموزش و پرورش در سال 88 در راستای صدور پروانه ساخت مدرسه به دهیاری ایل بیگی ارسال شد، بیان داشت: با ارائه نقشه مدرسه جدید، پروانه ساخت مدرسه صادر شد.

وی با اشاره بر اینکه در سال 89  بودجه برای تخریب این مدرسه از در آمد دو درصد نفت و گاز در نظر گرفته شد و قرار بر این شد که شرکت امین لردگان کار ساخت و ساز مدرسه را بر عهده بگیرد، اذعان داشت: ساخت و ساز مدرسه قرار بود از سال 90 در این روستا انجام شود و اما این موضوع با وعده مسئولین استان همراه بود و تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

ملک صالحی با بیان اینکه در سال گذشته قسمتی از سقف مدرسه فرو ریخت، که کامل سقف برداشته و سقف مدرسه بازسازی شد و تعمیر جزی از قبیل نقاسی و لکه گیری و ... صورت گرفت، تصریح کرد: این مدرسه با توجه به قدمت 34 ساله هر ساله نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

وی با اشاره بر اینکه مسئولین امر باید در راستای ایجاد امنیت دانش اموزان این مدرسه اقدام کنند، یاد آور شد: در این مدرسه هیچ گونه شور و نشاط وجود مدرسه وجود ندارد و دانش موزان در حیاطی با زمین خاکی در زنگ های تفریح بازی می کنند که ممکن در این زمین هر اتفاقی برای دانش اموزان رخ دهد.

دهیار ایلبیگی بیان داشت: در راین روستا تنها همین مدرسه ابتدایی وجود دارد که در سال گذشته 34 نفر دانش آموز داشته است.

 ضرورت دارد با توجه نامناسب بودن محل برای درس خواندن دانش آموزان توجه ویژه ای از سوی سازمانهای مرتبط مانند نوسازی مدارس، آموزش و پرورش استان و... به این مدرسه شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 18:41

متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد