سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

تبدیل شهرستان سامان به کویر در صورت انتقال آب زاینده رود/ تونل گلاب ردیف اعتباری ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری شهرستان سامان پیش از ظهر دو شنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تبدیل شهرستان سامان به کویر در صورت انتقال آب، نداشتن مجوز 215 تونل گلاب، در انتظار بودن بیمارستان سامان برای بهره برداری، اشکال شرعی انحراف رودخانه زاینده رود و... از مهمترین مواردی بود که در جلسه شورای اداری شهرستان سامان بیان شد.

تبدیل شهرستان سامان به کویر در صورت انتقال آب

سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرستان شهرکرد و سامان، در جلسه شورای ادارای با بیان اینکه تونل گلاب دو دارای مجوز 215 نمی باشد، اظهار داشت: تونل گلاب یک از سال 75 شروع شده است و برایجاد این تونل یک و هفت دهم متر مکعب آب از طریق این تونل به کاشان، نطنز و تیران انتقال داده شده است.

وی با اشاره بر اینکه تونل گلاب دو نیز همزمان با تونل گلاب برای انحراف مسیر زاینده رود در حال احداث بوده است و طی ده سال از سال 75 الی 85 هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته بود، بیان داشت: تونل گلاب دو طبق نامه وزیر نیرو  مجوز 215 را دارا نیست، غیر قانونی و ردیف اعتباری ندارد و تصمیم گیری در سطح کلان نبوده است.

وی با بیان اینکه در ابزار کار نباید سیاسی کاری صورت گیرد و از کسانی که کار خلاف را انجام می دهند باید شکایت شود، عنوان کرد: شان و منزلت مردم چهار محال و بختیاری و خوزستان خیلی والا و بالا است.

زمانیان با اشاره بر اینکه با انتقال آب شهرستان سامان و چهارمحال و بختیاری به باتلاق و کویر تبدیل می شود، بیان داشت: از ظرفیت ها برای ایجاد شهر و استان باید استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان های سامان، بن و شهرکرد با اشاره به ایجاد کتابخانه ها در شهر و روستا، اذعان داشت: از امکانات فعلی در راستای فرهنگ سازی باید اقدامات لازم صورت گیرد و بخشی نگری ها باید کنار گذاشته شود.

سید سعید زمانیان با اشاره بر اینکه در مسائل فرهنگی نباید بخشی نگری صورت گیرد، بیان  داشت: مدارس شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و در استای توسعه زمین ساحلی چلوان و شوراب و سالن ورزشی شوراب و چلوان باید سریعتر اقدامات صورت گیرد.

بیمارستان شهرستان سامان همچنان در انتظار بهره برداری وتامین نیرو است

فرماندار شهرستان سامان نیز در این جلسه با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر سامان روند کندی را دارا است، بیان داشت: در سال گذشته برای تامین اب مردم شهر سامان چاه کشاورزی اجاره شد که در حال حاضر این چاه خشک شده است.

اسفندیار قربانی با اشاره بر اینکه بیمارستان شهرستان سامان در کوتاه ترین زمان ساخته شده است اما تاکنون به بهره برداری و راه اندازی نشده است، بیان داشت: این بیمارستان تامین نیرو نشده است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرستان سامان باید احداث شود، اذعان داشت: مرکز بهداشت را می توان در مجتمع ادارات شهرستان سامان احداث کرد.

قربانی با اشاره بر اینکه تصمیم گیری نهایی در راستای ایجاد مرکز بهداشت صورت گیرد و ساخت راه و کمربندی در این شهرستان باید سرعت پیدا کند، تصریح کرد: ریزش کوه در حاشیه زاینده رود بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه 20 پیچ در جاده حاشیه زاینده رود وجود دارد که باید بر طرف شود، عنوان کرد: جاده در این شهرستان یک مسئله استراتژی است با توجه بر اینکه بیشتر گردشگر وارد این شهرستان می شود .

قربانی بیان داشت: باید ساختمان هلال احمر، پایگاه امداد جاده ای و ... باید در این شهرستان مستقر شود.

امام جمعه سامان: انحراف رودخانه اشکال شرعی دارد

امام جمعه سامان نیز در این جلسه با بیان اینکه انحراف رودخانه اشکال شرعی دارد، اظهار داشت: مدیریت واحد در راستای مدیریت آب از سرچشمه تمام مسائل را باید رسیدگی کند.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی با اشاره بر اینکه نباید اشکالات بر رودخانه وارد شود و مشکلات هم که به وجود آمده است را باید برطرف نمایم، بیان داشت: رودخانه جز انفال است و ازآن همه مردم است، نباید دیگران را از این موضع محروم کنیم چرا که حق الناس است.

میر دامادی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی از قبیل زباله های، فاضلاب، نبود امکانات، بی برنامگی باغات در فصولی که گردشگران وارد شهرستان می شوند باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: زمین ها به افرا خاص واگذار می شود اما برای ارائه خدمات عمومی زمین به سختی واگذار می شود و توجه ای به خدمات عمومی در این شهرستان نمی شود.

وی با اشاره بر اینکه در حفظ و نگهداری از محیط زیست باید فرهنگی سازی از طریق رسانه ها به خصوص صدا و سیما و رسانه ها صورت گیرد، بیان داشت: اموزش نگهداری از میحط زیست باید جز اولویت کاری بخش آموزشی باشد.

میر دادمادی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده منطقه اراضی شهرستان مدرک شناسی معتبری ندارد و یک زمین به چنیدن نفر فروخته می شود که بعد ها مشکلات اجتماعی زیادی  را به همراه دارد، بیان داشت: در حوزه قوه قضاییه نیرو در این منطقه با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان کم است .

وی با اشاره بر اینکه زمین برای مصلی شهرستان واگذار شود، بیان داشت: در طی این دو سال اخیر به دلیل واگذار نشدن زمین برای مصلی بودجه های زیادی برای ساخت مصلی از دست داده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد