سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

13 انجمن معتادان گمنام در شهرستان سامان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صالحی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره بر اینکه 13 انجمن معتادان گمنام در شهرستان سامان فعال است، اظهار داشت: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای مبارزه همه جانبه برای پیشگیری از استعمال مواد مخدر در شهرستان برنامه ریزی و تدوین شود.

وی با بیان اینکه تشکیل دوره های آموزشی برای اعضای شورای شهر و روستا ضروری است، بیان داشت: استقرار دادستانی عمومی و انقلاب در شهرستان گامی بلند در راستای مبارزه با عوامل توزیع کننده مواد مخدر و روان گردان در این شهرستان است.

دوره های آموزشی برای خانواده ها در راستای اعتیاد باید برگزار شود

صالحی با تاکید براینکه باید فرهنگ سازی برای خانواده در راستای شناخت مواد مخدر صورت گیرد، بیان داشت: در راستای شناسایی مواد مخدر صنعتی دوره های آموزشی لازم برای خانواده ها و قشر آسیب پذیر شهرستان باید برگزار شود.

فرماندار سامان بیان داشت: شناخت مواد مخدر نقش مهمی درجلوگیری از گرایش جوانان خانواده ها به سمت مواد مخدر دارد.

وی آموزش را مهمترین اقدام در راستای پیشگری از گرایش جوانان به مواد مخدر عنوان کرد و اذعان داشت: باید در راستای پیشگری ازگرایش جوانان به سمت مواد مخدر برگزاری دوره های آموزشی بیش از پیش در شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

41میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان سامان پیش بینی شد

سعید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه اعتبار پیش بینی شده برای شهرستان سامان 41 میلیارد و 813 میلیون ریال است، اظهار داشت: این اعتبار از محل تملک داریی برای سال 93 برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار در فصل های مختلف برای اموری از قبیل اداره های عمومی، خدمات مالی و فنی، آموزش، فرهنگ، هنر، رسانه ها جمعی، بهداشت و سلامت، رفاه و تامین اجتماعی، تربیت بدنی، کشاورزی و منابع طبیعی، منابع آب، صنعت و معدن، محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، مسکن و عمران شهری و روستایی در نظر گرفته شده، اذعان داشت: امید است که 80 درصد اعتبارات در سال جاری جذب شود.

صالحی تصریح کرد: پروژه ها در کار گروه توسعه و برنامه ریزی شهرستان مشخص خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاهها در حال انجام امتحانات و پایان دوره تحصیلی هستند، عنوان کرد: ورود مسافر و گردشگر با تعطیلی مدارس و دانشگاهها به منطقه افزایش پیدا می کند.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: باید زمینه خدمات رسانی مطلوب در شهرستان برای مسافران و گردشگران فراهم شود.

78 کارآموز در دوره های بهاره فنی و حرفه ای شهرستان سامان شرکت کردند

محمد بنی طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه 78 نفر کار آموز در دوره های بهاره شرکت کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده 30 نفر آقا و 48 نفر خانم در دوره های مرکز اموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی درجه دو، پرورش قارچ دکمه ای، قالی بافی تابلویی، قلاب بافی چرم و جیر روستایی شوراب و ایل بیگی برگزار شده، بیان داشت: هدف از برگزاری این دوره ها ایجاد اشتغال خانگی برای خانم ها و افزایش اشغال در بین نسل جوان و حرفه آموزی است.

برگزاری دوره های جدید تابستانه در شهرستان

بنی طالبی اذعان داشت: در دوره های تابستان گلیم بافی، قالی بافی تابلو در روستای های شوراب و ایل بیگی، سری دوز سرویس خواب، کیف دوزی، دریل کاری و اره کاری، تعمیرات تلفن همراه، باغبانی، پرورش قارچ دکمه ای و پرورش گیاهان دارویی برگزار می شود.

وی ادامه داد: توسعه آموزشهای فنی و حرفه می تواند اشتغال پایدار در شهرستان ایجاد کند و بسیاری از مشکلات در حوزه بیکاری و نبود شغل را حل کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سامان اذعان داشت: ظرفیتها و پتانسیل های بالای در شهرستان وجود دارد که باید با بهره گیری درست در مسیر ایجاد اشتغال باید قرار گیرند.

کمربندی شهر سامان اواخر پاییز به بهره برداری می رسد

خبرگزاری مهر: رئیس راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری از به بهره برداری رسیدن کمربندی شهر سامان تا اواخر پاییز سال جاری خبر داد.

علی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه کمربندی سامان قبل از شروع بارندگی ها تا اواخر پاییز سال جاری به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: با بهر برداری رسیدن کمربندی سامان – شهرکرد ترافیک درون شهری کاهش خواهد یافت.
 
شهرستان سامان یکی از قطب های گردشگری استان است که حضور گردشگران و مسافرین در این شهرستان تردد در زیاد است و در گاهی از موقع شاهد ترافیک در مسیر پل زمانخان هستیم.
 
وی با اشاره بر اینکه برای کم شدن ترافیک راه ارتباطی ایل بیگی به شوراب به بهره برداری می رسد و این امر در راستای کاهش ترافیک در روز های تعطیل انجام شده است، بیان داشت: زیر سازی راه ارتباطی صورت گرفته و با مساعد شدن هوا آسفالت این مسیر صورت خواهد گرفت.
 
رئیس راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه از سه راهی پل زمانخان به پل ایل بیگی جاده جایگزین طراحی شده است، گفت: با حل شدن مشکلات اجتماعی این منطقه آزاد سازی انجام و اقدامات عملیاتی آغاز خواهد شد.

نمایشگاه توانمندی زنان در شهرستان سامان برپا می شود

راضیه کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه نمایشگاه توانمندی زنان شهرستان سامان با 15 غرفه در مدرسه شهید جعفر زاده بر پا می شود، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی های هنری، فرهنگی، اجتماعی زنان شهرستان از تاریخ 31 فروردین ماه به مدت سه روزبرگزار می شود.

وی با بیان اینکه ویژیگی بارز این شهرستان گردشگری و تولید محصولات باغی و فرآورده های باغی است، بیان داشت: این نمایشگاه بر حول محور توسعه و گسترش مشاغل خانگی، عرضه محصولات صنایع دستی، فر آورده های باغی و کشاورزی، هنر های تجسمی و دارو های گیاهی برگزار می شود.

کیانی با اشاره به اینکه ساعت بازدید از نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 الی 12 و بعد ازظهر ها از ساعت 15 الی 18 است، بیان داشت: بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است و این نمایشگاه در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر برگزار می شود.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان سامان بر اهمیت برگزاری برنامه های با کیفیت به مناسبت هفته زن در شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: همکاریها و هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری برنامه های هفته زن در این شهرستان انجام شده است.

شهرستان سامان در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

جسد جوان 15 ساله در رودخانه زاینده رود پیدا شد

خبرگزاری مهر: جسد جوان 15 ساله غرق شده در رودخانه زاینده رود بعد از 24 ساعت پیدا شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه جوان 15 ساله به نام عرفان شجاعی فرزند رحیم ساکن مهدیه در رودخانه زاینده رود غرق شد، اظهار داشت: جنازه این جوان بعد از 24 ساعت با تلاش های غواصان و اکیپ های هلال احمر پیدا شد.

سیروس میرزایی با اشاره بر اینکه در راستای یافتن جنازه این جوان تمامی دستگاه های دولتی همکاری وهمیاری داشته اند، بیان داشت: محل غرق جوان 15 ساله در پل ایل بیگی اتفاق افتاد که جنازه این جوان در پل زمانخان توسط غواصان پیدا شد.

وی با اشاره بر اینکه خانواده هادر هنگام شنا کردن در رودخانه زاینده رود باید هوشیار باشند چرا که کمی آب در رودخانه موجب گمراهی افرادی که در این مکان شنا می کنند می شود، اذعان داشت: وجود اکیپ های هلال احمر به صورت شبانه روزی به خصوص اکیپ های غریق نجات در این حاشیه زاینده رود ضروری است.

خط قرمز چهارمحالی‌ها "حفر تونل برای انتقال آب" است/ عدم صداقت در وزارت نیرو

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: خط قرمز مردم استان چهارمحال و بختیاری جلوگیری از حفر تونل در پروژه‌های انتقال آب بهشت آباد و گلاب دو برای انتقال آب است.

 سید سعید زمانیان پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور اعلام کرده است که دولتش دولت صداقت و راستگویی است ودر آن کار خلاف و غیر قانونی صورت نمی گیرد، اذعان داشت: هم اکنون ما در وزارت نیرو دوگانگی حرف زدن، بی تدبیری، عدم صداقت و راستگویی، یاس و نا امیدی را مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در جلسات مختلف چه در مجلس و چه در جلسات دیگر به صراحت اعلام کرده است تونل دوم گلاب خلاف است، تونل گلاب به خاطر نداشتن مجوزات قانونی، نداشتن ردیف اعتباری و... غیرقانونی است و وزیر نیرو اعلام کرده جلوی خلاف را می گیرد اما هم اکنون وزیر نیرو اعلام کرده است ما دوباره حف این تونل را بررسی می‌کنیم.

انتظار ازشورای امنیت ملی برای جلوگیری از کارهای غیر قانونی وزارت نیرو

وی یادآور شد: وزیر نیرو در یک جلسه یک حرف و در جلسه دیگر حرف دیگری می زند و ما از شورای امنیت ملی انتظار داریم جلوی کارهای غیرقانونی وزارت نیرو، وزیر نیرو و کسانی که دست اندرکار حفر تونل هستند را بگیرد.

وی با اشاره به شعارهای دولت در خصوص صداقت، راستگویی، ادامه داد: ما چه در دولت گذشته و چه در دولت جدید شفافیت و راستگویی در وزارت نیرو مشاهده نکردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره عدم مدیریت در حوزه انتقال آب، ادامه داد: برای وزیر نیرو متاسفیم که قدرت مدیریت، و تصمیم گیری را در این خصوص ندارد و همه شواهد و مدارک دال بر این است که تصمیم گیریها در خصوص انتقال آب تحت تاثیر جریان خاص است.

وی عنوان کرد: هم اکنون از رئیس جمهور آقای روحانی انتظار داریم جلوی بی‌قانونی را بگیرد و اگر قرار است بی قانونی صورت بگیرد بی‌قانونی باب می‌شود و باید رئیس جمهور در این خصوص وارد شود و اجازه ندهد بی‌قانونی باب شود.

زیر پا گذاشتن حق یک استان بی قانونی است

 نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پروژه‌های انتقال آب و حفر تونل به مسئولین کشوری از جمله محیط زیست، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نیرو و... همه نامه نوشته ایم و هم جلسات مختلف برگزار کرده ایم، ادامه داد: اگر بی قانونی حاکم شود اولین ضربه را خود دولت می خورد چرا که حق یک استان را زیر پا گذاشته است و مردم در این خصوص وارد خواهند شد و جلوی بی قانونی را خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: هم اکنون وزارت نیرو تحت جریانهای لابی و مدیریت شدن از استان همجوار و نیروهایی که از این استان در وزارت نیرو مسئولیت دارند قرار گرفته است.

وی گفت: تونل گلاب کار خلافی است و اگر تصمیم گیریها اینگونه باشد و جلوی کار خلاف گرفته نشود ما نیز در چهارمحال و بختیاری خود تصمیم می‌گیریم و پروژه انتقال آب به دشت شهرکرد را اجرا می کنیم.

زمانیان در ادامه با اشاره به صحبتهای نمایندگان استان اصفهان در این خصوص مبنی بر اینکه خط قرمز ما تونل است، عنوان کرد: خط قرمر مردم چهارمحال و بختیاری جلوگیری از حفر تونل برای انتقال آب است و اگر در این خصوص کسی جرات ورود را دارد وارد استان چهارمحال و بختیاری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با انتقال آب مخالف نیستیم، تاکید کرد: ما با انتقال اب با حفر تونل مخالف هستیم چرا که اقلیم چهارمحال و بختیاری را نابود می کند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  باید پرداخت حق آبه  استان برای انتقال آب مازاد بصورت پمپاز و با لوله مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم چهارمحال و بختیاری باید آمادگی احقاق حقوی از کانالهای مختلف از جمله دفتر رئیس جمهور، وزارت نیرو، وزیر کشور و... را در این خصوص داشته باشند، تصریح کرد: به وزیر کشور اعلام می کنیم که باید جلوی خلافهای استانداری اصفهان در مسائل انتقال آب گرفته شود و هر اتفاقی که در بحث مسائل اجتماعی، امنیتی و... اتفاق بافتد مسئولیتش با وزارت کشور است.

30برنامه در هفته بزرگداشت روز زن در شهرستان سامان برگزار می شود

فرماندار شهرستان سامان از اجرا و برگزاری 30 عنوان برنامه در هفته بزرگداشت روز زن در شهرستان سامان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید صالحی پیش از ظهر شنبه در کمیته زنان و خانواده شهرستان با اشاره بر اینکه 30 عنوان برنامه در هفته بزرگداشت زن در شهرستان سامان برگزار می شود، اظهار داشت: پنج عنوان برنامه محوری از قبیل برگزاری جشن میلاد، برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان شهرستان و کارگاه آموزشی ویژه زنان خانه دار و شاغل، پیاده روی عمومی، انتخاب زنان نمونه شاغل است.
 
اقتصاد مقاومتی باید از خانواده شروع شود
 
وی با اشاره بر اینکه با برنامه ریزی و حضور گسترده و استفاده از توان و ظرفیت باید  برنامه در شان و منزلت حضورت فاطمه زهرا(س) و مقام زن در شهرستان برگزار شود، اذعان داشت: در سال جدید با مدیریت جهادی و عزم ملی باید برنامه جدید و نوین ارائه دهیم و برای انجام کار ها محول شده صد چندان تلاش داشته باشیم.
 
فرماندار شهرستان سامان با اشاره بر اینکه زنان در خانواده نقش مدیر خانواده را بر عهده دارند، بیان داشت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی نقش بیشتری و گسترده تری داشته باشند.
 
سعیدی صالحی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از خانواده شروع شود، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در حال حاضر در کشور و جامعه مساله ای بسیار حساس است.
 
وی افزود: زنان در جامعه نقش موثر و تاثیرگذاری در جامعه دارند.

قطب بادام کشور را سرما زد/ شکوفه باز شده درختان بادام در دمای زیر صفر از بین رفتند

شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری مهمترین قطب تولید بادام کشور محسوب می شود، اما درایام نوروز امسال در حالی که شکوفه های درختان بادام باز شده بود سرمای زیر صفر شهرستان را فرا گرفت و به 40 درصد باغات بادام این منطقه خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان سامان به نام شهر شکوفه های بهاری در استان چهارمحال و بختیاری شناخته شده است، این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی و تولیدات محصولات باغی در سطح استان است که بیشترین تولیدات بادام و گردو و محصولات باغی استان در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان سامان به واسطه تولید بادام مرغوب و با کیفیت وبیشتر از مناطق دیگر کشور موجب شده استان چهارمحال و بختیاری قطب بادام کشور لقب گیرد.

همه ساله با ورود توده هوای سرد به کشور تنها دعای کشاورزان سرد نشدن هوا در این برهه از زمان است چرا که با سرد شدن هوا و بارش برف و باران بیشتر محصولات دچار خسارت و آسیب می شوند و صدمات وارد به محصولات کشاورزی موجب متضرر شدن کشاورزان می شود.

در اوایل سال جاری با ورود هوای سرد به استان بیش از 40 درصد باغات بادام در شهرستان سامان خسارت دیدند.

کاهش دما در منطقه و رسیدن به زیر صفر موجب از بین رفتن شکوفه های بازشده بسیاری از درختان بادام این منطقه شد و خسارات بسیاری را برای باغداران این منطقه ایجاد کرده است.

40 درصد از باغات شهرستان سامان دچار آسیب شدند

رئیس خانه کشاورز استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: 40 درصد از باغات شهرستان سامان دچار آسیب شده است.

سید طاهر نوربخش با بیان اینکه شهرستان سامان نماد تولید محصولات باغی گردو و بادام در استان است، بیان داشت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارندگی در ارتفاعات موجب وارد شدن خسارت به باغات بادام در شهرستان سامان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارد شده به درختان بادام سفید و مقداری از بادام های سنگی بوده است، بیان داشت: سازمان های مربوطه در راستای کاهش دما و ورود جبهه هوای سرد به شهرستان به کشاورزان اطلاع رسانی داشته باشند تا کشاورزان بیشتز متضرر نشوند.

دو سه مورد سرما زدگی باغات در سال جاری اتفاق افتاد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه باغات سرما زده شهرستان باید توسط ماموران بیمه برآورد شوند، اظهار داشت: در سال جدید دو سه مورد سرما زدگی باغات صورت گرفته است که میزان دقیق سرما زدگی مشخص نیست.

کیامرث کریمیان با بیان اینکه بیشترین آسیب به درختان بادام سفید، مامایی و زرد آلو بوده است، بیان داشت: درختان دیر گل همچون هلو، سیب، گیلاس و گردو تا کنون هیچ گونه آسیب ندیده اند.

وی اذعان داشت: کشاورزان به توصیه های سازمان هواشناسی توجه داشته باشند و در شب های سرد از بخاری های باغی و اتش برای در امان بودن باغات خود استفاده کنند.

 احتمال سرما زدگی تشعشعی در این هفته در منطقه وجود دارد

رئیس هواشناسی شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار مهر نیز با اشاره به اینکه در هفته جاری طی پیش بینی انجام شده افزایش دما را در منطقه خواهیم داشت، گفت: در این هفته سرما زدگی تشعشعی را خواهیم داشت.

علیزاده با اشاره بر اینکه کشاورزان قبل از طلوع آفتاب برای مبارزه با سرما زدگی باید از بخاری های باغی و آتش زدن چوب و لاستیک در باغات استفاده کنند، اذعان داشت: در هفته های گذشته دمای هوا در شهرستان سامان منفی چهار درجه بوده است که همین امر موجب سرما زدگی در باغات شده است و هر شکوفه ای که در باغات باز شده بود در این درجه حرارت از بین رفت.

وی بیان داشت: در سال زراعی بارندگی 267.9 دهم میلیمتر است که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت نه درصد کاهش داشته است.

شش هزار هکتار از باغات سطح شهرستان بیمه شده است

کارشناس بیمه شعبه بانک کشاورزی شهرستان سامان  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه شش هزار و 556 هکتار از باغات سطح شهرستان بیمه شده است، اظهار داشت: بیشتر سطح باغات بیمه شده بادام، گردو و زرد آلو است.

مهدی عسگری با بیان اینکه غرامت پرداخت شده در سال زراعی 91-92 به کشاورزان 120 میلیارد ریال بوده است، بیان داشت: بیمه باغات کشاورزی به صورت اختیاری است و کشاورزان آنچه که در توان دارند باغات خود را بیمه می کنند.

وی بیان داشت: پرداخت غرامت به بیمه گزار بستگی به خسارات وارد شده و تعرفه های مصوب شده هیئت مدیره صندوق بیمه بانک کشاورزی است.

شهر توریستی چهارمحال و بختیاری با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند/ کاهش شدید فشار آب

به گزارش خبرنگار مهر، شهر سامان یکی از شهر های بزرگ در استان چهار محال و بختیاری است که به عنوان مهمترین شهر توریستی و گردشگری استان مطرح است و در ماههای مختلف سال با ورود گردشگر و مسافر به یکی از شلوغ ترین شهرهای استان تبدیل می شود.
 
مردم این شهر در بیشتر ایام سال با کمبود آب مواجه هستند و با توجه بر اینکه در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده است ولی با کمبود آب مواجه هستند و دچار مشکلات بسیاری در این خصوص شده اند.

شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه در سطح استان و کشور به عنوان یکی از شهر های پر آب استان شناخته شده اما در حال حاضر مردم این شهر با مشکل جدی کم آبی روبه رو هستند.

مردم این شهر در آستانه ورود به نیمه دوم سال و گرم شدن هوا با مشکلات کم ابی مواجه شده اند. در این شهر شاهد افت شدید دبی آب چاه های زیر زمینی هستیم و این موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزایش است.

در حالی که این شهر در کنار رودخانه پر آب زاینده رود واقع شده اما مردم این شهر دچار کم آبی هستند و با مشکلات کم آب و کاهش فشار آب دست و پنجه نرم می کنند و البته در حال حاضر مصرف آب مردم این شهر از آب های زیر زمینی تامین می شود.

 
 
با وجود خشکسالی های اخیر آب های زیر زمینی افت شدید داشته است، و همین افت آب در ایام موجب کاهش فشار آب در شهرسامان و نارضایتی مردم این شهر شده است.
 
کاهش فشار آب دربسیاری از خانه های مردم در این شهر موجب شده است که بسیاری از وسایل گرمایش مانند آبگرمکن و پکیج کار نکنند.
 
شهر سامان از هم اکنون تا فصل سرما سال آینده دارای مشکل آب می شود
 
مدیر آب و فاضلاب شهر سامان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ایام هرچه به ایام نوروز نزدیک می شویم مصرف آب در این شهر افزایش داشته و فشار آب در این شهر کاهش یافته است، بیان داشت: سرانه مصرف در این شهر در این ایام افزایش داشته و کاهش فشار آب موجب نارضایتی اهالی شهر سامان شده است.
 
امانی با بیان اینکه در این ایام باید مردم در راستای مصرف آب صرفه جویی کنند، اذعان داشت: این شهر از هم اکنون تا فصل سرما دارای مشکل آب می شود و با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می کند.
 
وی با اشاره بر اینکه راه حل اصلی حل مشکل کم آبی در شهر سامان افتتاح تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر سامان است، تصریح کرد: به دلیل عدم وجود منابع مالی این تصفیه خانه به صورت نیمه تعطیل در آمده است.
 
مدیر آب و فاضلاب شهر سامان با بیان اینکه سرانه مصرف استاندارد 150 لیتر است، اذعان داشت: مصرف آ ب در شهر سامان 180 لیتر است.
 
امانی با بیان اینکه آب مصرفی مردم این شهر از آب های زیر زمینی است، بیان داشت: به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد و عدن رعایت الگوی مصرف سطح ابهای زیر زمینی شهرستان پایین رفته و چاه تامین آب شهر سامان نیز دچار کم آبی شده است.
 
 
اعتبارات مورد نیاز در راستای تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب سامان برای حل مشکل مردم باید تخصیص یابد
 
فرماندار شهرستان سامان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این فصل از ایام سال به دلیل افزایش مصرف مردم به دلیل نزدیکی ایام نوروز ، فشار آب در این شهر کاهش یافته است و بعضی از مناطق شهر با کمبود یا افت شدیدآب مواجه هستند، اظهار داشت: فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف آب باید در شهر سامان در مدارس، دستگاه های دولتی و ... باید صورت گیرد.
 
سعید صالحی با بیان اینکه در راستای آسایش مردم شهر چاه گر کاجی وارد شبکه آب مردم خواهد شد، بیان داشت: باید در زمینه حل مشکل کم آبی در این شهر در راستای افزایش اعتبارات این شهرستان تلاش صورت گیردو اعتبارات مورد نیاز در راستای تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب تخصیص یابد.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر سامان 30 درصد است، بیان داشت: اعتبار مورد نیاز این تصفیه خانه برای فاز اول دو میلیارد تومان است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سامان شهرستان گردشگزی استان چهارمحخال و بحتیاری است و هر ساله مسافران بسیاری به این شهر سفر می کنند، گفت: باید مشکلات موجود در این شهر حل شود و از ظرفیت ورود گردشگر ومسافر برای توسعه شهر استفاده کرد.
 
فرماندار شهرستان سامان اذعان داشت: جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری در شهرستان وجود دارد و این مهم شهرستان سامان را در صدر مهمترین شهرستان توریستی و گردشگری استان قرار داده است.

کمبود آب در شهرستان سامان عمده مشکل شهرستان است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صالحی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سامان با بیان اینکه برنامه های سال 93 باید نیاز سنجی شود و پروژه های مهم سال آینده برنامه ریزی و در اولویت کاری دستگاه های و ارگان های شهرستان قرار گیرد، اظهار داشت: دستگاه ها باید برنامه های سال 93 را به فرمانداری اعلم نمایند.

صالحی با اشاره بر اینکه در آستانه سال جدید هستیم و شهرستان سامان قطب گردشگری استان است، بیان داشت: باید کشیک های نوروزی برای ادرات در ایام نوروز صورت گیرد و مدیران دستگاه ها در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه در شهرستان سامان مشکل خاص و حاد سیاسی وجود ندارد، اذعان داشت: عمده مشکل شهرستان سامان نبود آب در شهرسامان و به بهره برداری نرسیدن مجتمع نه روستایی چم کاکاء است که آب  شرب بخش زاینده رود سالم نیست.

صالحی با بیان اینکه کارگروه های طرح های کشاورز در این شهرستان تشکیل شده است و عمده فعالیت در حال حاضر در شهرستان سامان ارائه خدمات به مسافرین نوروزی است، بیان داشت: ستاد تسهیلات سفر نوروزی تشکیل شده است و نظارت و کنترل بر اصناف و واحد های اقامتی و مسافرتی باید به صورت دقیق صورت گیرد.

دعای لحظه تحویل سال یک نماد برای تمامی ایام سال است

امام جمعه شهر سامان با بیان اینکه دعای لحظه تحویل سال یک نماد برای تمامی ایام سال است، اظهار داشت: باید عملکرد همه مردم در تمامی ایام سال روزبه روز بهتر باشد و کار آمدی بیشتری در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام سید احمد میر دامادی با اشاره بر اینکه باید در کار ها استحکام و قانون مداری بیشتری وجود داشته باشد، اذعان داشت: ساخت و ساز در شهرستان و حاشیه زاینده رود باید قانون مدار باشد.

وی با اشاره بر اینکه جاده کمربندی باید اولویت کاری شهرستان سامان قرار گیرد، بیان داشت: از ورود ماشین های سنگین به خیابان های شهر باید جلوگیری شود، چرا که در این چند سال اخیر چندین تصادف وحشتناک توسط ماشین های سنگین در داخل شهر رخ داده است.

وی بیان داشت: ارگان ها و دستگاه های فرهنگی  باید هرچه سریعتر در شهرستان استقرار یابند و فعالیت های فرهنگی در این شهرستان به صورت عمده صورت گیرد.

جشنواره سبزه آرایی و هفت سین در سامان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان آقاخانی شهردار سامان ظهر دوشنبه در جشنواره سبزه آرایی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادمانی بین شهروندان در آستانه سال نو برگزار شده است، اظهار داشت: تکریم سنت ها، ارزشهای اجتماعی و پاسداشت فرهنگ و سنت های مردم از جمله موضوعاتی است که شهرداری سامان توجه ویژه ای به آنها دارد.

آقاخانی با بیان اینکه این برنامه در راستای حفظ سنت وانتقال به نسل جوان برگزارشده است، بیان داشت: استقبال کودکان و نوجوان در این جشنواره بیش از بزرگسالان بوده است.

وی با اشاره بر اینکه 9 نفر بزرگسال و 33 کودک و نوجوان در چهارمین جشنواره سبزه آرایی و هفت سین شرکت کرده اند، اذعان داشت: برگزاری چنین جشنواره های از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در راستای ایجاد شور و نشاط در بین نسل جوان و جامعه است.

فعالیتها  و خرید ها خانواده به صورت حساب شده باشد

امام جمعه شهر سامان نیز در این جشنواره با اشاره بر اینکه در طول سال باید زندگی مرتب و منظمی داشته باشیم، اظهار داشت: در زندگی نباید اسراف و تبذیر وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سید احمد میردادمادی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی نقش عمده و شکل دهنده را خانم های خانه بر عهده دارند، بیان داشت: باید فعالیت ها  و خرید ها به صورت حساب شده باشد.

نتایج جشنواره

در بخش کودک و نوجوان دبستان شهداء رتبه اول، ستاره دهقانی، نازنین حسن زاده، زهرا اوسیوند و مسیح روان بخش به ترتیب رتبه دوم تا پنج را کسب کردند.

در بخش بزرگسالان توانبخشی آفرینش رتبه اول و خانم ها نسرین بابا دایی، زلیخا مردانی، سمیه عبداللهی و خان اردستانی رتبه های دوم تا پنجم را بدست آوردند.

تردد کامیون ها وخودروهای سنگین در ایام نوروز در جاده ها مدیریت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صالحی پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر شهرستان با بیان اینکه خود ارزیابی کمیته ها باید توسط خود کمیته ها انجام گیرد، اظهار داشت: با ارزیابی که توسط کمیته ها صورت می گیرد مشکلات بر طرف خواهد شد و فعالیت ها بهتر صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه نظارت مستمر بر تمامی امور صنفی و کانون های گردشگری و حاشیه زاینده رود صورت گیرد، بیان داشت: در سطح شهرستان باید تمامی تابلو های راهنمایی و رانندگی بازدید و با هماهنگی پلیس راه سامان نواقص رفع شود.

صالحی با اشاره بر اینکه اداره برق شهرستان دراسرع وقت نسبت به تامین روشنایی معابر و پارک ها و برج های نوری شهر سامان اقدام کنند، اذعان داشت: بنر های مخصوص مکان های اقامتی و اسکان در ورودی شهر در راستای راهنمایی مسافر توسط ستاد اسکان شهرستان نصب شود.

فرماندار شهرستان سامان در ایام نوروز و سه روز آخر تعطیلات نوروزی تردد کامیون ها و ماشین های سنگین در در سطح شهرستان مدیریت شود، تصریح کرد:در راستای روانسازی ترافیک در سه روز پایانی ایام تعطیلات خیابان های شهر یکطرفه شود.

سعید صالحی با بیان اینکه در روز های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه مسیر برگشت خودرو ها از بخش زاینده رود – امامزاده بابا پیر احمد و حاشیه زاینده رود خروجی به سمت اصفهان از مسیر جاده ایل بیگی به شوراب صغیر انجام شود، بیان داشت: در اطلاع رسانی و نصب بنر و تهیه بورشور دز این زمینه باید توسط پلیس راه و اداره راه و شهرسازی صورت گیرد.


اورژانس اجتماعی سیار در شهرستان سامان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اورژانس اجتماعی سیاربعد از ظهر یکشنبه با حضور مدیر کل بهزسیتی استان، امام جمعه شهر سامان، فرماندار و مدیران ادارات و ارگان ها در شهرستان سامان افتتاح شد.

ضرورت وجود اورژانس اجتماعی سیار در شهرستان سامان

امام جمعه شهر سامان در این مراسم با اشاره به اینکه وجود اورژانس اجتماعی در شهرستان سامان ضروری بوده است، بیان داشت: این منطقه با توجه بر اینکه یک منطقه توریستی و گردشگری است نیاز به اورژانس اجتماعی سیار در این شهرستان لازم و ضروری بوده است.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی با بیان اینکه با وجود امکانات بیشتر در جامعه شاهد آسیب های بیشتر در جامعه هستیم، بیان داشت: در حال حاضر در خانواده ها آسیب های اجتماعی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه همه مردم باید حافظ جامعه باشند، اذعان داشت: باید در جامعه ناهنجاری ها کم شود و از به وجود آمدن ناهنجاری در جامعه پیشگیری صورت گیرد.

در سالم سازی محیط باید برنامه ریزی صورت گیرد

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه در سالم سازی محیط باید برنامه ریزی و تلاش صورت گیرد، اذعان داشت: خودرو اورژانس اجتماعی در شهرستان سامان با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان در شهرستان راه اندازی شد.

سعید صالحی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی با هدف کاستن آسیب های اجتماعی در شهرستان و افزایش امنیت اجتماعی در این شهرستان راه اندازی شده است، عنوان کرد: اقشار آسیب پذیر و جامعه هدف باید شناسایی شود و مشکلات به صورت مدون برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه مسافران بسیاری به شهرستان سامان سفر می کنند و این شهر یکی از شهرهای گردشگری شلوغ کشور و استان به شمار می رود، عنوان کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی بسیاری از مشکلات موجود در این شهرستان را رفع خواهد کرد.

همایش پاکسازی و بهسازی در شهرستان سامان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاک سازی و بهسازی و تنظیف شهر سامان پیش از ظهر یکشنبه با حضور تمامی ادارات و ارگان ها شهرستان سامان برگزار شد.

این همایش یه صورت همزمان با سراسر کشور در شهر سامان در خیابان های اصلی و پر تردد شهر سامان انجام شد.

فرماندار شهرستان سامان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در استقبال از مهمان نوروزی در شهر ستان سامان پاکسازی و بهسازی و تنظیف شهر به صورت نمادین شهر سامان صورت گرفته است، اظهار داشت: در ستاد تسهیلات سفر شهرستان هفت کمیته تشکیل شده است و تعداد 12 مدرسه در شهرستان سامان برای استقبال از مسافران نوروزی و 28 واحد مسکونی و ویلا شخصی برای خانه های استجیاری آماده سازی شده است.

پیگیر استقرار گروه غریق نجات در مجموعه پل تاریخی زمانخان هستیم

سعید صالحی از آماده سازی دهکده سیاحتی و تفزیحی زاگرس و رفاه گستر برای استقبال از مهمانان نوروزی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: اکیپ های هلال احمر و راهنمایی و رانندگی در  محل پل زمانخان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره بر اینکه هماهنگی های لازم در راستای تعیین کشیک اصناف خدمات رسان صورت گرفته است، اذعان داشت: در تمامی ادرات شهرستان به صورت تمام وقت کشیک ایام نوروز وجود دارد.

صالحی با اشاره بر اینکه پیگیر استقرار گروه غریق نجات در مجموعه پل تاریخی زمانخان هستیم، تصریح کرد: اکیپ های هلال احمر به صورت سیار در شهرستان حضور خواهند داشت.
 

20 اسفند ولادت عمان سامانی



میرزا نورالله عمان سامانی مشهور به تاج الشعرا در 20 اسفند 1258هجری قمری در سامان به دنیا آمد.عمان سامانی تحصیلات ابتدائی را در مکتب خانه های محلی فرا گرفت و بعد به اصفهان عزیمت و در مدرسه « نیماورد » و «صدر» وارد وسالها در خدمت آخوند کاشی مشغول کسب علم بوده ودر اواخر عمر به سامان مراجعه و آثار ارزنده ای از خود به یادگار گذارد

از جمله آثار عمان :گنجینه الاسرار- مخزنالدرر- قصاید وغزلیات و معراج نامه است.


این شاعر گرانقدر در سن 64 سالگی در 1 مهر 1320 هجری ، قمری از دنیا رحلت و جنازه او در سامان بصورت امانت دفن و بعد از چند سال به شهر مقدس نجف اشرف انتقال یافت. عمان را باید اولین شاعری نام برد که اشعار کربلائی را از قالب سوگ خارج ودر قالب حماسی آمیخته به عشق و روشنگری ارائه نمود.

کیست این پنهان مرا در جان و تن

کز زبان من همی گوید سخن؟

این که گوید از لب من راز کیست 
بنگرید این صاحب آواز کیست

هفت کمیته ستاد نوروزی در شهرستان سامان تشکیل شد/ برپایی نمایشگاه سوغات در کنار رودخانه زاینده رود

مسلم اسدللهی در گفتگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه هفت کمیته ستاد نوروزی در این شهرستان تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته ها شامل کیمته آمار، اسکان و اقامت، پشتیبانی  وخدمات، رفاه عمومی، انتظامی و امنیتی و امدادی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته نظارت و ارزیابی و حمل و نقل و ترافیک است.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه های پذیرایی از مهمانان نوروزی در این شهرستان آماده سازی زیر ساخت های گردشگری، بقاع متبرکه  و بنا های تاریخی است، بیان داشت: بر پایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در مجارت پل زمانخان، آمادگی خانه های استیجاری، هتل ها و مدارس اسکان و خوابگاه های دانشجویی و مهمانسرا های ادارات جهت خدمات دهی به مسافران نوروزی از نمونه اقدامات به مناسب ایام نوروز و ورود مسافر و گردشگر است.

اسدالهی اذعان داشت: از دیگر برنامه های ستاد نوروزی برگزاری برنامه های فرهنگی در محل پل زمانخان و برگزاری جشن سفر های هفت سین در میادین شهر سامان است.

نماینده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرستان سامان با اشاره به اینکه شهرستان سامان یکی از مهمترین شهرهاستانها گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است؛ تاکید کرد: مسافران ورودی به استان چهارمحال و بختیاری در ابتدا شهرستان سامان این استان را به واسطه داشتن آثار تاریخی و طبیعی و روستاهای گردشگری انتخاب می کنند.

چهارمین جشنواره سبزه آرایی درسامان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان آقاخانی ظهر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی جشنواره سبزه آرایی سامان، با بیان اینکه چهارمین جشنواره سبزه آرایی و هفت سین درسامان برگزار می شود، اذعان داشت: این جشنواره 26 اسفند در شهر سامان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن سال نو چهارمین جشنواره سبزه آرایی و هفت سین درسامان برگزار می شود.

وی اذعان داشت: جشنواره سبزه آرایی و هفت سین از نمونه فعالیتهای فرهنگی شهرداری سامان است که در سالهای گذشته با استقبال مردم شهرستان سامان روبرو شده است.

یزدان آقاخانی تصریح کرد: این برنامه در راستای حفظ سنت وانتقال به نسل جوان برگزار می شود.

شهردار سامان عنوان کرد: این جشنواره روز 26 اسفند در تالار شهرداری سامان برگزار می شود.

22 هزار نفر در شهرستان سامان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

فرهاد احمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 22 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در شهرستان سامان هستند، اظهار داشت: تعداد افراد بیمه شده در شهرستان هفت هزار و 500 نفر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد هفت هزار و 500 نفر، شش هزار و 621 نفر افرا بیمه شده هستند، اظهار داشت: تعداد 946 نفر در این شهرستان افراد بازنشسته و حقوق بیگیر هستند.

احمد زاده با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در این شهرستان در روستا های اطراف مبنی بر اینکه زنان قالیباف  و سرپرست خانوار نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند، بیان داشت: هدف این است که بیمه تامین اجتماعی تبدیل به یک بیمه همگانی در سطح جامعه باشد.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان سامان ادامه داد: صاحبان مشاغل آزاد نیز باید بیمه کردن خود و کارگران خود اقدام کنند و بیمه کردن خود یک سرمایه گذاری برای آینده است و باید همه نسبت به این مهمتوجه داشته باشند.

بیشتر تصادفات در شهرستان سامان در جاده های فرعی اتفاق می افتد

سیاوش صادقی صبح چهارشنبه در جلسه عمرانی شهرستان سامان با بیان اینکه ایجاد کمربندی سامان مهم ترین اولویت در شهرستان سامان است، اظهار داشت: از دیگر مشکلات شهرستان سامان تکمیل هرچه سریعتر تکمیل تصفیه خانه اب شهرستان سامان است.

وی با بیان اینکه مردم شهر سامان در بیشتر ایام سال با مشکل جدی کمبود ، آب مواجه هستند، اذعان داشت: تصفیه خانه آب شهرسامان با اختصاص بودجه هرچه سریعتر باید به بهره برداری برسد.

صادقی با اشاره بر اینکه از دیگر مشکلات شهر سامان احداث تصفیه خانه فاضلاب در هر روستا به صورت جداگانه است، بیان کرد: باید گاردریل در جاده های بین روستایی نصب شود.

وی اذعان داشت: بیشتر تصادفات در شهرستان سامان در جاده های فرعی است.

کارشناس امور عمرانی فرمانداری سامان با اشاره به ضرورت استاندارسازی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز در جاده های فرعی شهرستان، اذعان داشت: نصب علائم راهنمایی بیشتر در جاده های روستای این شهرستان ضرورت دارد.

سومین فرماندار جدید استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد

سعید صالحی بعداز ظهر چهارشنبه به عنوان فرماندار جدید شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

امام جمعه شهر سامان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان سامان گفت: این شهر از استعدادهای خدادادی بالایی برخوردار است و این استعدادها هم از نظر نیروی انسانی و هم نیروی مادی در شهرستان سامان وجود دارد.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی عنوان کرد: با همت مسئولین و مدیران باید تمامی استعدادها و پتاسیل ها از بالقوه بودن به بالفعل بودن برسند.

وی در ادامه یادآور شد: اتحاد و هماهنگی یکی از اصول خدمتگزاری به مردم است.

امام جمعه شهر سامان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اذعان داشت: راهپیمایی 22 بهمن ویژگی هایی ممتازی داشت که این مهم باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی عنوان کرد: مردم حماسه دیگری خلق کردند ودشمنان اسلام و کشور را ناکام گذاشتند.

برگزاری جشن گاز رسانی درسامان/ بهره مندی 100 درصدی شهرستان از نعمت گاز

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش سلیمیان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه گاز رسانی روستای محمد اباد طباطبایی و جشن گاز رسانی با بیان اینکه 100 درصد مردم شهرستان سامان با افتتاح گاز در آخرین روستای بی گاز شهرستان سامان از نعمت گاز برخورد شدند، اظهار داشت: 35 خانوار در روستای محمد آباد از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد انشعبات گاز در این روستا 30 عدد است، بیان داشت: طول شبکه این پروژه هفت هزار و 212 متر است.

سلیمیان با اشاره بر اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه سه میلیارد ریال بوده است، بیان داشت: هم استانی ها با مصرف بهینه باید در مصرف گاز صرفه جویی نمایند و از این نعمت به خوبی استفاده کنند.

امروز جشن بزرگی در این شهرستان برپا است

امام جمعه شهر سامان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز جشن بزرگی در این شهرستان با بهره مندی آخرین روستای بی گاز این شهرستان از نعمت گاز دایر است، بیان داشت: شکر نعمت را در جای خود داشته باشیم و بهینه و به جا از این نعمت استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید احمد میردامادی با بیان اینکه ایمنی را در لوله کشی و نصب وسایل گرمایشی را باید رعایت کرد، بیان داشت: در ایمن سازی دقت های لازم صورت گیرد.

نمایشگاه هنر جویان فنی و حرفه ای شهرستان سامان افتتاح شد

نورالله سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره بر اینکه در این نمایشگاه آثار هنر جویان و کار اموزان در رشته های مختلف به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری از قبیل معرق، طراحی، بافتنی، عروسک بافی، کیف دوزی، گلیم بافی، قالیچه محالی، تابلو فرش، سرویس آشپزخانه، و .... به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طرح های خوبی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است، بیان داشت: استقبال خانم ها از دوره های آموزشی بسیار خوب بوده است اما استقبال آقایان در دوره های آموزشی کم رنگ بوده است.

سعیدی با اشاره بر اینکه با توجه به اعلام دهیاری های روستاها برگزاری دوره های متفاوت را در روستا ها خواهیم داشت، بیان داشت: رشته های که نیاز به تجهیزات دارند باید دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اکثر کار آموز های رشته های تخصصی در این استان دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند، بیان داشت: امکنات و تجهیزات مراکز فنی و حرفه ای استان خوب و مناسب است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای چهار محال و بختیاری گفت: 200 آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعال هستند که نظارت بر این آموزشگاه ها توسط آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

12 هزار اثر در نمایشگاه دائمی دفاع مقدس شهرستان سامان به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حداد پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بازدید خانواده شهداء، جانبازان، مسئولین شهرستانی و استانی از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس با بیان اینکه 12 هزار اثر در نمایشگاه دائمی دفاع مقدس وجود دارد، اظهار داشت: آثار 115 شهید شهرستان سامان و شهدای شاخص کشوری در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این آثار شامل عکس، آلبو مهای عکس شهداء، وصیت نامه شهدا، وسایل شخصی شهدا، تخت خواب و دستگاه اکسیژن جانبازان شیمیایی، ویلچر جانبازان قطع نخاعی و .... در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

حداد با بیان اینکه چهار هزار و 800 شعر جنگ چاپ شده است، بیان داشت: 32 کتاب جنگ توسط انتشارات سامان چاپ شد.

گنجینه های دفاع مقدس سرمایه فرهنگی و ارزشی برای منطقه هستند

امام جمعه شهر سامان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به این نمونه موزه نظر ویژه توسط مسئولین استانی و شهرستانی صورت گیرد، اذعان داشت: ابتکار و سلیقه های خوبی در این موزه در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شده است .

حجت الاسلام سید احمد میر دامادی با بیان اینکه باید مسئولین استانی تبلیغات گسترده ای در مورد این گنجینه در سطح استان و کشور داشته باشند، بیان داشت: بازدید در این نمایشگاه باید روبه افزایش باشد و نسل سوم و چهارم بیشتر با دفاع مقدس، ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این گنیجینه های دفاع مقدس سرمایه فرهنگی و ارزشی برای این شهرستان و استان است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای توسعه و محافظت سرمایه های دفاع مقدس باید صورت گیرد.