سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

خط قرمز چهارمحالی‌ها "حفر تونل برای انتقال آب" است/ عدم صداقت در وزارت نیرو

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: خط قرمز مردم استان چهارمحال و بختیاری جلوگیری از حفر تونل در پروژه‌های انتقال آب بهشت آباد و گلاب دو برای انتقال آب است.

 سید سعید زمانیان پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور اعلام کرده است که دولتش دولت صداقت و راستگویی است ودر آن کار خلاف و غیر قانونی صورت نمی گیرد، اذعان داشت: هم اکنون ما در وزارت نیرو دوگانگی حرف زدن، بی تدبیری، عدم صداقت و راستگویی، یاس و نا امیدی را مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در جلسات مختلف چه در مجلس و چه در جلسات دیگر به صراحت اعلام کرده است تونل دوم گلاب خلاف است، تونل گلاب به خاطر نداشتن مجوزات قانونی، نداشتن ردیف اعتباری و... غیرقانونی است و وزیر نیرو اعلام کرده جلوی خلاف را می گیرد اما هم اکنون وزیر نیرو اعلام کرده است ما دوباره حف این تونل را بررسی می‌کنیم.

انتظار ازشورای امنیت ملی برای جلوگیری از کارهای غیر قانونی وزارت نیرو

وی یادآور شد: وزیر نیرو در یک جلسه یک حرف و در جلسه دیگر حرف دیگری می زند و ما از شورای امنیت ملی انتظار داریم جلوی کارهای غیرقانونی وزارت نیرو، وزیر نیرو و کسانی که دست اندرکار حفر تونل هستند را بگیرد.

وی با اشاره به شعارهای دولت در خصوص صداقت، راستگویی، ادامه داد: ما چه در دولت گذشته و چه در دولت جدید شفافیت و راستگویی در وزارت نیرو مشاهده نکردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره عدم مدیریت در حوزه انتقال آب، ادامه داد: برای وزیر نیرو متاسفیم که قدرت مدیریت، و تصمیم گیری را در این خصوص ندارد و همه شواهد و مدارک دال بر این است که تصمیم گیریها در خصوص انتقال آب تحت تاثیر جریان خاص است.

وی عنوان کرد: هم اکنون از رئیس جمهور آقای روحانی انتظار داریم جلوی بی‌قانونی را بگیرد و اگر قرار است بی قانونی صورت بگیرد بی‌قانونی باب می‌شود و باید رئیس جمهور در این خصوص وارد شود و اجازه ندهد بی‌قانونی باب شود.

زیر پا گذاشتن حق یک استان بی قانونی است

 نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پروژه‌های انتقال آب و حفر تونل به مسئولین کشوری از جمله محیط زیست، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نیرو و... همه نامه نوشته ایم و هم جلسات مختلف برگزار کرده ایم، ادامه داد: اگر بی قانونی حاکم شود اولین ضربه را خود دولت می خورد چرا که حق یک استان را زیر پا گذاشته است و مردم در این خصوص وارد خواهند شد و جلوی بی قانونی را خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: هم اکنون وزارت نیرو تحت جریانهای لابی و مدیریت شدن از استان همجوار و نیروهایی که از این استان در وزارت نیرو مسئولیت دارند قرار گرفته است.

وی گفت: تونل گلاب کار خلافی است و اگر تصمیم گیریها اینگونه باشد و جلوی کار خلاف گرفته نشود ما نیز در چهارمحال و بختیاری خود تصمیم می‌گیریم و پروژه انتقال آب به دشت شهرکرد را اجرا می کنیم.

زمانیان در ادامه با اشاره به صحبتهای نمایندگان استان اصفهان در این خصوص مبنی بر اینکه خط قرمز ما تونل است، عنوان کرد: خط قرمر مردم چهارمحال و بختیاری جلوگیری از حفر تونل برای انتقال آب است و اگر در این خصوص کسی جرات ورود را دارد وارد استان چهارمحال و بختیاری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با انتقال آب مخالف نیستیم، تاکید کرد: ما با انتقال اب با حفر تونل مخالف هستیم چرا که اقلیم چهارمحال و بختیاری را نابود می کند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  باید پرداخت حق آبه  استان برای انتقال آب مازاد بصورت پمپاز و با لوله مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم چهارمحال و بختیاری باید آمادگی احقاق حقوی از کانالهای مختلف از جمله دفتر رئیس جمهور، وزارت نیرو، وزیر کشور و... را در این خصوص داشته باشند، تصریح کرد: به وزیر کشور اعلام می کنیم که باید جلوی خلافهای استانداری اصفهان در مسائل انتقال آب گرفته شود و هر اتفاقی که در بحث مسائل اجتماعی، امنیتی و... اتفاق بافتد مسئولیتش با وزارت کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد