سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

ضرورت احداث مجتمع های عمومی در سامان/ مشکل کمبود امکانات رفاهی

بخشدار سامان گفت: مجتمع های عمومی باید جایگزین مجتمع های خصوصی در منطقه توریستی سامان در چهارمحال و بختیاری شوند.

اصغرمظفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجتمع های خصوصی تا کنون نتوانسته مشکل مردم را در بحث گردشگری در این منطقه حل کند، اظهار داشت: مجتمع های عمومی باید جایگزین مجتمع های خصوصی در منطقه توریستی سامان شوند.

وی با بیان اینکه مجتمع های خصوصی مختص عده ای خاص است، تصریح کرد: مجتمع های خصوص مشکلی از مردم را حل نمی کند و یک ویلا  و مجتمع خصوصی سالی چند بار مورد استفاده قرار می گیرد.

بخشدار سامان بیان داشت: بخشداری سامان آمادگی دارد 15 نقطه در بخش سامان را برای احداث مجتمع های تفریحی، گردشگری عمومی را معرفی کند.

وی اشاره به عملکرد ضعیف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در این بخش و به ویژه در کانون تفریحی پل زمان خان، گفت: تهیه طرحی تدوین شده و جامع برای پل زمان خان ضرورت دارد.

وی حفظ و نگهداری بنای تاریخی پل زمان خان، تشکیل کارگروه گردشگری در بخش سامان، توسعه زیرساختهای گردشگری و مدیریت صحیح مجتمع تفریحی زمانخان را از جمله راهکارهای لازم برای توسعه این مکان گردشگری دانست.

مظفری به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در بخش سامان اشاره و تأکید کرد: باید با استفاده مطلوب تر از ظرفیتها و ایجاد زیرساختها، به افزایش تقاضای سفر در این بخش توجه شود.

شهردار سامان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به درخواستهای و مکاتبات فروان شهرداری شهر سامان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در خصوص ایجاد بستر مناسب درطرح گردشگری این بخش، اظهار داشت: اختلاف بین مدیریت و درخواستهای مردم وجود دارد و این قضیه همیشه مسکوت خواهد ماند و مشکل پابرجاست.

محسن حیدری با اشاره به اینکه بسترها در این بخش برای طرح گردشگری مناسب نیستند، عنوان کرد: مکاتبات فراوانی در این خصوص به مدیرکل میراث فرهنگی این استان شده است.

شهردار سامان با بیان اینکه انتظارات مردم دراین بخش زیاد است بیان داشت: استقبال مردم بیش چندین برابرازامکاناتی است که در این منطقه است.

وی با بیان اینکه گسترش و افزایش منطقه توریستی سامان ضروری است، یادآور شد: مردم در این منطقه با مشکل کمبود امکانات رفاهی مواجه هستند.

حیدری با اشاره به اینکه کمبود سرویس بهداشتی در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: جوابی که از مسئولین میراث فرهنگی این استان برای احداث سرویس بهداشتی شنیده ایم این است که احداث سرویس بهداشتی در این منطقه ضرورت ندارد و سرویسهای بهداشتی موجود کافی است. 

منطقه توریستی سامان بزرگترین قطب گردشگری استان چهار محال و بختیاری از نظر جذب تورسیت و گردشگر است و در فاصله 27 کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد