سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری
سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

سامان :: نگین استان چهارمحال و بختیاری

www.samancity.ir

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در منطقه گردشگری پل زمانخان

بهروز صادقی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر سامان، اظهار داشت: در راستای افزایش سرانه مطالعه و ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد، در منطقه گردشگری، توریستی پل زمانخان، ایستگاه مطالعه دائر شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت استیجاری کتابخانه شهید جعفر زاده و اتمام قرارداد ساختمان مکانی مناسب برای استقرار کتابخانه باید در نظر گرفته شود.

صادقی ادامه داد: همچنین مقرر شد با توجه به پیشنهادات اعضای انجمن طبق دیدارهای قبلی اعضای انجمن با هیئت امنای حسینه حضرت ابوالفضل(ع) و بازدید از مکان مذکور، کتابخانه به طبقه سوم حسینه انتقال پیدا کند که با توجه به تکمیل نبودن ساختمان و هزینه‌های زیاد تعمیر انتقال کتابخانه به آن محل مورد توافق قرار نگرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به‌منظور اختصاص اعتبار لازم ویژه ساختمان حسینه و استقرار کتابخانه در آن محل این موضوع در جلسه انجمن استان مطرح تا تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین لازم است در خصوص جذب حق انتفاع کتابخانه مسجد پل زمانخان با اداره اوقاف و امور خیریه گفتگو و رایزنی شود.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه، اذعان داشت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.

صادقی متذکر شد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم به‌منظور ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در پنج بخش، شامل خانواده، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب فروشی‌ها، باید با رفع مشکلات موجود، هم سو و هم هدف، به سمت مشخصی حرکت کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام بر شما دوست خوبم
من مهران مدیر وبلاگ شهید سیامک هستم
خوش حال میشم از وبلاگ دیدن کنید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد